سه‌شنبه 4 آبان 1389

      مشهد، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۷/۰۱/۳۱‬
رييس حوزه هنري خراسان رضوي با تاكيد بر اينكه بايد ميان حوزه هنري و حوزه علميه ارتباط نزديكي برقرار شود، گفت: امروز ما نيازمند ارتباط منسجم و تنگاتنگ اين دو حوزه هستيم.
سيد جواد رفائي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين جهت تلاش‌ها و ارتباطاتي با حوزه علميه استان براي تربيت گروهي از روحانيون هنرشناس آغاز شده است.
وي اظهارداشت : تلاش آن است تا اين روحانيون هم شناخت خوب و جامعي از مسائل هنري داشته و داراي علم در علوم ديني باشند.
وي با بيان اينكه امروز به اذعان همه، دشمن تهاجم فرهنگي جدي را عليه انقلاب آغاز كرده است ، گفت: تنها راه حل مقابله با اين تهاجم آن است كه دين را در قالب‌هاي هنرمندانه و جذاب ارائه كرد و با اشكالي نو به مقابله با اين تهاجم بپردازيم.
اين مسوول اظهار داشت: ما نيازمند روحانيون هنرمندي هستيم كه بتوانند هنر و جامعه هنرمندان را در خدمت به دين هدايت كنند.
وي افزود: امروز در مواردي شاهد تبليغات سوئي هستيم با اين عنوان كه اسلام با هنر تضاد و منافات دارد و يا برخي هنرمندان با ديدگاههاي ديني ارتباط چنداني ندارند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد اين فاصله را به هر نحو ممكن كاهش دهيم گفت:
در اين راستا علاوه بر اقداماتي كه حوزه هنري استان آغاز كرده براي نيمه دوم امسال هم طرحي براي برگزاري همايش بزرگي با عنوان خدمات متقابل اسلام و هنر تهيه شده است.
وي گفت: اين همايش بزرگ ميان هنرمندان صاحب نظر و نيز علما و روحانيون ديني كه در حوزه هنري داراي معرفت و شناخت خوبي هستند برگزار خواهد شد.
رفائي اظهار داشت: تلاش ما آن است اين همايش بزرگ براي چندين سال متوالي در سطح ملي با هدف‌گذاري مشخص براي رسيدن به نتيجه‌اي روشن در اين زمينه برپا شود تا منشوري در جهت ارائه خدمات اسلام به هنر و بالعكس تدوين و ارائه شود.
وي توضيح داد:امروز در بسياري از زمينه‌ها ما شاهد خدمات هنر به اسلام هستيم آنگونه كه هنر خوشنويسي، تذهيب و مانند آن از قرن‌ها قبل در خدمت اسلام بوده و همچنان هم هست.
وي با بيان اينكه امروز هنر وسيله‌اي رسا براي رساندن مفاهيم به مردم به ويژه جوانان است بايد از اين ابزار بتوان به خوبي در اين جهت بهره گرفت
 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 561
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما