شنبه 24 مهر 1389

بسم الله الرحمن الرحيم

سفر مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي به قم تاكنون بركات بسياري را براي اين شهر به دنبال داشته است كه از جمله آن ها مي توان به استان شدن اين شهر اشاره كرد

به دنبال اطلاع از خبر تشريف فرمايي مقام معظم رهبري به شهرمقدس قم مسئولين استان گرد هم آمده و  كميته اي را جهت استقبال از مقام رهبري در استانداري تشكيل دادند تا استان را براي حضور اين رهبر فرزانه آماده نمايند.

 به دنبال تشكيل اين كميته  سه تشكل و ستاد با نام‌هاي زير ايجاد گرديد:

1. ستاد حوزوي استقبال از مقام معظم رهبري

2. ستاد مردمي استقبال از مقام معظم رهبري

3. ستاد اداري استقبال از مقام معظم رهبري

سپس مقرر شد چهار مركز مهم حوزوي در قم ستاد حوزوي استقبال از مقام معظم رهبري را تشكيل دهند.
اين مراكز عبارتند از:

1.      جامعة المصطفي العالميه

2.      دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

3.      مركز مديريت حوزه علميه قم

4.      مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران

اقدامات

اين ستاد فعاليت خود را به صورت رسمي آغاز نمود و اقدامات زير بخشي از فعاليت هاي اين ستاد مي باشد:

1.      تأسيس و رسميت بخشي به اين ستاد، با عنوان ستاد حوزوي استقبال از مقام معظم رهبري كه اين كار با عنايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم، نماينده آيت الله مقتدايي، حجج اسلام اعرافي، رباني و جمشيدي انجام شد.

2.      استخراج گزيده‌‌اي از كلام امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در محور هاي مختلف با عناوين جوانان، زنان، دشمن شناسي، دشمن ستيزي، ولايت فقيه، جايگاه ولايت فقيه و ... به عنوان يك بسته تبليغي جهت ارائه به ستادهاي مردمي، اداري و نهادها قرار گرفت.

3.      برگزاري جشنواره ادبي هنري "كلام مهر"  ويژه طلاب و خانواده‌هاي آنان در قم كه به همين منظور فراخوان آن با محوريت ولايت فقيه و شخص حضرت آيت الله خامنه‌اي در رشته‌هاي داستان نويسي، شعر، متن ادبي، دلنوشته، پيامك، طراحي، نقاشي، گرافيك، وبلاگ نويسي و عكس ارائه شده كه علاقه ‌مندان تا بيستم آبان ماه فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره واقع در روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در ميدان شهدا ارسال نمايند.

4.      تهيه شش كليپ از سخنراني مقام رهبري با عنوان "كلام مهر" اين كليپ‌ها به همراه تيزر اطلاع‌رساني از شبكه‌هاي سراسري و چند شبكه استاني صدا و سيما پخش خواهد شد،

5.      جمع آوري استفتائات جديد رهبري و عرضه  آنها از طريق مركز ملي پاسخ‌گويي به سئوالات ديني دفتر تبليغات اسلامي.

6.      رونمايي از جايگاه شهداي طلاب و اداي احترام در برنامه سفر.

7.      تهيه اقلام تبليغاتي، بروشور و پوستر و تهيه بوشور "نگارستان ولايت" به قلم ادبي حجت الاسلام جواد محدثي كه در ايام سفر توزيع خواهد شد.

8.      تهيه، راه‌اندازي و به روز رساني سايت مهر حوزه جهت اطلاع رساني از اقدامات و جزئيات سفر رهبري به مردم استان.

اين سايت از هم اكنون و در طول سفر به عنوان سايت رسمي ستاد حوزوي استقبال از مقام معظم رهبري خواهد بود كه شامل موضوعاتي همچون زندگاني، آثار و نكات مورد مطالبه و انتظار مقام معظم رهبري از حوزه با ذكر كليات و جزئيات، سخنان مراجع عظام در خصوص ولايت فقيه و شخص ولي فقيه، آثار مربوط به مقام ولايت فقيه، به روز رساني و خبررساني در خصوص اقدامات انجام گرفته در مورد بحث سفر و اقدامات حوزوي و ... مي‌باشد. پس از اتمام سفر نيز به عنوان سايت ارتباط حوزه با رهبري و سايت مطالبات رهبري از حوزه فعاليت خواهد داشت. بنابراين مي توان از سايت مهرحوزه به عنوان پل ارتباطي رهبري با حوزه درفضاي سايبري نام برد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 1456
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما