سه‌شنبه 4 آبان 1389

         آيت الله يزدي :دانشكده صدا و سيما مي تواند فرامين رهبري در عرصه هنر و رسانه را تحقق بخشد  
 رييس جامعه مدرسين حوزه علميه با اشاره به اهيمت جايگاه هنر و رسانه گفت: مقام معظم رهبري معتقدند روحانيون بايد در عرصه صدا و سيما حضوري تاثير گذار داشته باشند.
آيت الله محمد يزدي، رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در ديدار رييس معاونان و برخي دانش آموختگان دانشكده صدا و سيماي قم كه در راستاي لبيك به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره حضور روحانيت در عرصه هنر و رسانه در جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور يافته بودند، گفت: دانشكده صدا و سيما مي تواند با آموزش مباحث رسانه اي و تربيت نيروي انساني متخصص در جهت تحقق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب گام‌هاي موثري بردارد.
  وي در ادامه با ابراز خوشحالي از توجه سريع و به موقع فضلاي حوزه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري از همه نخبگان و هنرمندان حوزوي خواست نسبت به اجرايي كردن اين رهنمودها تلاش كنند.
     آيت الله يزدي اظهار داشت: دانشجويان و طلابي كه در دانشكده صدا و سيما تحصيل مي كنند ارتباط خود را در تكامل و رشد علمي، با حوزه هاي علميه قطع نكنند و در توليد برنامه ها از نظرات بزرگان حوزه استفاده كنند.
  وي خاطر نشان كرد: در جامعه مدرسين حوزه علميه قم ديدگاه هاي مختلفي درباره صدا و سيما وجود دارد و برخي از اعضاي جامعه مدرسين به صورت موردي به رصد برنامه‌هاي صدا و سيما مي پردازند و ديدگاه هاي خود را درباره برنامه هاي اين رسانه در سخنان پيش از دستور جامعه بيان مي كنند.
    آيت الله يزدي يادآور شد: از اين رو در ديداري كه جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رهبر معظم انقلاب اسلامي داشتند برخي از اعضاي جامعه به بيان ديدگاه هاي خود درباره صدا و سيما و مسائل فرهنگي كشور پرداختند.
   وي اظهار داشت: در اين ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي به بيان انتظارات خود از روحانيت و حوزه هاي علميه و نقش آنها در جهت دهي صحيح صدا و سيما و آموزش و پرورش پرداخت كه مشروح اين بيانات در رسانه هاي گروهي منتشر شده است.
   رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ابراز داشت: نقش اساتيد در اين دانشكده بسيار مهم است و بايد دقت شود اساتيدي انتخاب شوند كه آشنا به مباني اسلامي باشند.
 قابل ذكر است، آيت الله يزدي در پايان خواستار ارتباط مستمر و تعريف شده دانشكده صدا و سيما با مديريت حوزه علميه قم شد.
 گفتني است، در بخشي از اين ديدار، كمال اكبري، رييس دانشكده صدا و سيماي قم با اشاره به وظيفه اساسي طلاب در تبليغ و نشر احكام اسلامي، وظيفه مهم اين دانشكده را آموزش هنر و رسانه به طلاب و فضلاي حوزه علميه دانست و گفت: اين دانشكده آمادگي دارد در سطوح مختلف نظري و برنامه سازي و توليد محصولات رسانه اي مبتني بر بنيادهاي ديني اقدام و رهنمودهاي مقام معظم رهبري را اجرايي كند./رسا
 
امتیاز دهی
 
 

تعداد بازديد اين صفحه: 498
   

 

 

 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

مهر حوزه
مجری سایت : شرکت سیگما