دبیر کارگروه معارف و علوم اسلامی عنوان کرد؛ آماده حمایت از طرح های پزوهشی موردتایید هستیم جواد بیگی دبیر کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به صورت مجازی روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه در نشستی با حضور اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تشریح فعالیت های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور پرداخت. به گزارش پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی،  در ابتدای این نشست آقای اسفندیار رئیس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه به معرفی اجمالی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) پرداخت و با اشاره به انجام فعالیت های پژوهشی مساله محور و خروجی های متعدد در قالب کتاب، مقاله، کرسی های تخصصی و ترویجی، درسگفتار و نیز رساله های دکتر در پزوهشگاه و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و زمینه برگزاری دوره های پسا دکتری در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) از دبیر محترم کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خواست توضیحات لازم را در خصوص معرفی صندوق بفرمایند.
آقای جواد بیگی دبیر محترم کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گزارشی از شرایط موجود، ظرفیت و وضعیت موجود در صندوق ارائه داد و گفت این صندوق از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده است و 37 پژوهشگر به عنوان متقاضی و داور در کنار صندوق فعالیت دارند. تاکنون 25 هزار طرح  پژوهشی در حوزه های مختلف ارائه شده که از این تعداد 10 هزار طرح مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است. 
وی گفت اعضای هیات علمی دانشگاه ها، پژوهشگاهها و کسانی که براساس شرایطی دوره پسادکتری را تمام کرده اند و یا سطح چهار حوزه را دارند می توانند با ارائه طرح و تایید از طرف صندوق، مورد حمایت قرار گیرند و به افراد برجسته دانشگاهی و حوزوی، گرنت های پژوهشی داده می شود و کسانی هم که طرح های بین المللی دارند می توانند همراه با یک مشارکت کننده خارجی دارای واجد شرایط از حمایت های صندوق برخوردار شوند. 
بیگی دلیل عدم حمایت کافی صندوق در بخش گروه های علوم انسانی را عدم ورود خود پژوهشگران دانست و گفت صندوق بیشترین حمایت از مراکز را در تهران و حدود 59 درصد داشته که به فعال بودن خود آنها بر می گردد. 
دبیر کارگروه کمیسیون معارف و علوم اسلامی افزود اگر پژوهشگاه بتواند مسائل جامعه را استخراج کند و در قالب پژوهش  در اختیار صندوق قرار دهد ما می توانیم حمایت های خوبی را انجام دهیم. علاوه بر این اگر کسی حرفی برای گفتن برای مسائل جامعه دارد ما آمادگی ضبط و پخش آن از طریق رسانه عمومی داریم کما اینکه در گذشته این کار انجام گرفته است. 
وی در پایان گفت متقاضیان می توانند درخواست خود را از طریق سایت صندوق ارائه دهند. فرایند بررسی درخواست حداکثر در 120 روز داوری می شود. سال گذشته اولویت هایی برای پژوهش بوده، اما امسال این سخت گیری ها را کمتر کرده ایم تا شخص براساس دغدغه خود پروژه پژوهش را معرفی و تعریف کند. 

 
در پایان این جلسه، دکتر بیگی به سوالات شرکت کنندگان در این جلسه پاسخ گفت. 
منبع: مرکز همکاری های علمی و بین الملل
کلمات کليدي
اخبار مرکز همکاری های علمی و بین الملل
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 332
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما