به منظور هم اندیشی و تعامل علمی پژوهشی انجام شد؛ دیدار اساتید مدرسه جامعه الصدر الدینیه عراق از پژوهشگاه  هیئتی از اساتید حوزه علمیه جامعه الصدر الدینیه روز پنجشنبه 10 تیرماه با رئیس و مسئولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ  اسلامی دیدار و گفتگو کردند.  به گزارش روابط عمومی پژووهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از  اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین  الملل، این هیئت در ابتدا دیداری از دستاوردهای علمی پژوهشگاه داشتند و سپس به بحث وگفتگو با رئیس و برخی از مسئولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداختند. 
در نشستی مشترک بین رئیس و برخی مسئولان پژوهشگاه با این هیئت، دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن خیرمقدم به میهمانان به اهم فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت. 
وی گفت:  دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه تبلیغ در داخل ایران را بر عهده دارد و  فعالیت آن در خارج از کشور به صورت نرم افزاری می باشد. تبلیغ به شکل سنتی و نوین از مهم ترین روش های تبلیغی دفتر تبلیغات  است و خود بخش تبلیغات نوین به چند شکل در حال پیگیری و انجام است که در این روش به دنبال تعمیق اندیشه و بینش دینی و تببین کامل اسلام  در حوزه  دانشگاهی، حوزوی و اجتماعی هستیم. 

لک زایی در ادامه به دیگر فعالیت های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت و گفت: خروجی ها پژوهشگاه در چند بخش از جمله تولیدات آکادمیک است و به دنبال راه اندازی رشته های جدید از جمله راه اندازی و تقویت مطالعات  اسلامی هستیم. 
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به فعالیت های انجام شده در حوزه قرآن از جمله آماده سازی و ترجمه  فرهنگ قرآن پرداخت و به سیاست گذاری های مربوط به مسائل کلان کشور از جمله قانونگذاری اشاره کرد. 
وی تاثیرگذاری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر روی عموم جامعه را از اهداف دیگر پژوهشگاه بر شمرد و در ادامه تصریح کرد: پژوهشگاه به دنبال این بوده که تحقیقات پژوهشگاه نیازی از نیازهای جامعه را بر طرف سازد.
مرکز پاسخگویی دینی، نرم افزار پژوهان، پایگاه مدیریت اطلاعات علوم انسانی از بخش های دیگری بودند که دکتر لک زایی به معرفی آنها پرداخت و  همکاری در حوزه های مشترک با حوزه علمیه جامعه الصدر الدینیه را مورد تاکید قرار داد. 
لازم به ذکر است جامعه الصدر الدینیه کربلا یکی از شعبات حوزه های دینی عراق است که در فعالیتی چندین ساله در زمینه تبلیغ در داخل و خارج از کشور عراق را بر  عهده دارد و در مدت حضور در ایران به دنبال کسب اطلاعات و تجربیات مراکز  دینی و پژوهشی ایران از جمله دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بوده است. 



 
منبع: اخبار مرکز همکاری های علمی و بین الملل
کلمات کليدي
اخبار مرکز همکاری های علمی و بین الملل
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 432
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما