<>
شيدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
اخبار ویژه
ديدار رياست دفتر تبليغات اسلامي با آيت الله نوري همداني

رياست دفتر تبليغات اسلامي و اعضاي اجرايي كنگره علمي آخوند خراساني با آيت الله نوري همداني ديدار و گزارشي را از روند برنامه هاي برگزاري اين كنگره را به محضر وي ارائه كردند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين احمد واعظي در حاشيه ديدار اعضاي كنگره علمي آخوند خراساني با آيت الله نوري همداني شناخت و بزرگداشت شخصيت هاي علمي حوزه را يك ضرورت مهم برشمرد و تصريح كرد: دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در همين راستا كنگره علمي آخوندخراساني را در سال جاري برگزار خواهد كرد.
وي از چاپ 12 جلد در خصوص مرحوم آخوند در حاشيه برگزاري كنگره سال جاري خبرداد و اظهارداشت: سه جلد از اين كتاب ها مربوط به شناخت نامه آخوند خراساني و مابقي هم در موضوعاتي چون انديشه هاي سياسي آخوند خراساني و سه جلد هم شامل مقالات رسيده به دبيرخانه كنگره خواهد بود.
رييس دفتر تبليغات اسلامي خاطرنشان كرد: 40 مقاله به مرحله نهايي فراخوان كنگره آخوند راه يافته و در 3 جلد چاپ خواهد شد.
گفتني است كنگره علمي آخوند خراساني 23 و 24 آذرماه به همت دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار وسخنران افتتاحيه اين كنگره حضرت آيت الله صافي گلپايگاني وسخنران اختتاميه نيز آيت الله جوادي آملي خواهد بود.
آخوند ملامحمد كاظم خراساني ، معروف به آخوند خراساني در سال 1255 قمري در مشهد متولد شد و پس از تحصيلات مقدماتي در 22 سالگي ، در سال 1277 قمري به تهران رفت و در نزد اساتيد آن زمان به فراگيري درس حكمت پرداخت و پس از يك سال و نيم ، در ذيحجه ي 1278 براي تكميل تحصيلات در فقه و اصول به نجف رفت .
آخوند درنجف از شاگردان حاج ميرزا محمد حسن شيرازي بود و پس از اين كه ميرزا شيرازي به سامرا رفت ، خودش در نجف ماند و مشغول به تدريس شد و از مدرسين عالي فقه و اصول گرديد .
آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني ،آيت الله حاج آقا حسين بروجردي و آيت الله حاج آقا حسين قمي ،از جمله شاگردان وي بودند،مرحوم ميرزاي شيرازي ، مقام علمي او را به طلاب گوشزد مي نمود و بعد از چندي خود او از مراجع تقليد گرديد .
به واسطه ي مساعي و فتواي او و چند نفر از علماي ديگر بود كه سلطنت استبدادي تبديل به مشروطيت شد . از تأليفات او « كفاية الاصول » مي باشد كه از كتاب هاي بسيار مهم در حوزه ي علميه است كه بسياري از علما شرح هاي مفصلي بر آن نوشته اند . ايشان در ذيحجه ي 1329 قمري در نجف درگذشت.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 7763
     
Guest (PortalGuest)

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما