<>
شيدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
اخبار ویژه
فعاليت بانوان مبلغ اقدامي مبارك و تاثيرگذار است
حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي:
رئيس ستاد اقامه نماز كشور استفاده از همسران مبلغان در امر تبليغ را مبارك خواند و گفت: نقش زنان براي تبليغ بهتر از مردان است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي  در مراسم افتتاحيه ششمين دوره علمي كاربردي همسران مبلغان در قالب طرح همياران تبليغ كه در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: به مديران و مسئولاني كه از اين معدن كشف شده مي‌خواهند براي اسلام و تبليغ استفاده كنند، تبريك مي‌گويم.
وي با بيان اينكه تبليغ رحمت واقعي است، گفت: خداوند در آيه‌اي در قرآن خطاب به پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد:"پيغمبر تو هيچ رسالتي جز تبليغ نداري" و در بخشي ديگر مي‌فرمايد:"پيامبر تو هيچ نقشي جز رحمت نداري" كه اينطور استنباط مي‌شود كه تبليغ رحمت است.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به آيات قرآن خطاب به زنان پيامبر اكرم(ص) بيان كرد: خداوند به زنان پيامبر اكرم(ص) دستور مي‌داد كه هدف خود را دنيا قرار نداده و به آنها نويد مي‌دهد كه اگر هدف شما خدا و پيامبر است شما اجر عظيم داريد.
وي عنوان كرد: خداوند در همه امور حتي در اخلاق و كردار همچنين زنان پيامبر اكرم(ص) را الگو و اسوه ديگر زنان قرار داده است.
قرائتي ادامه داد: همسر يك روحاني بايد رضاي خدا را هدف خود قرار دهد چراكه تنها در اين صورت مي‌تواند 100 درصد آخرت خود را تضمين كند و هر كسي كه دنيا را بخواهد آخرتش از بين مي‌رود.
وي خاطرنشان كرد: خوشا به حال افرادي‌ كه آخرت را سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار داده و به معنويات در برابر ماديات اهميت مي‌دهند.
وي به سه آيه از قرآن اشاره كرد و افزود: خداوند در اين آيات به زنان فرمان داده در خانه بمانيد و آيات الهي را با علم به خواندن ياد بگيريد.
قرائتي خاطرنشان كرد: تبليغ فعاليت مهم و اساسي بوده و لازم است مراقب سخنان خود در امر تبليغ باشند.
وي با بيان اينكه نهج‌البلاغه از سه بخش خطبه‌ها، نامه‌ها و حكمت‌ها تشكيل شده است، گفت: حكمت‌هاي نهج‌البلاغه شامل سخنان دقيق و صريح است كه مي‌توانيد در امر تبليغ از آنها بهره بگيريد.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به نقش همسران در همراهي مبلغان بيان كرد: در دوران حضرت موسي(ع) كه فرزندان پسر را مي‌كشتند زن فرعون با نهي از فرعون خواست تا از كشتن موسي خودداري كند و فرعون پذيرفت.
قرائتي خاطرنشان كرد: زنان و مادران، مبلغ دختران هستند و تربيت دختران نسبت به پسران از اهميت بيشتري برخوردار است و دختران پيش از پسران در سر سفره خداوند به عنوان مكلف قرار مي‌گيرند.
وي عنوان كرد: اجر و پاداش آموزش و يادگيري احكام به دختران از پاداش بيشتري نسبت به آموزش اين احكام به پسران برخوردار است چراكه در امر تربيت فرزندان بسيار تاثيرگذار است.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور ادامه داد: برخي از توفيقات به طور صرف به دليل حضور زن‌هاست و زنان نبايد فعاليت در منازل را دست كم بگيرند و در برخي اوقات اجر همسران بيشتر از مبلغان است چراكه بسياري از فعاليت‌هاي پنهان و مخفي اجر و پاداش مضاعفي دارد.
وي تاكيد كرد: زن موجودي عاطفي است و عاطفه در تبليغ داراي تاثير فراواني است و زن به دليل آنكه رحمت و عاطفه بيشتري دارد توفيق مضاعفي در امر تبليغ نصيبش مي‌شود.
قرائتي به اهميت جذب مخاطبان به امر تبليغ اشاره و بيان كرد: كم‌حرفي، روان حرف زدن و تبيين نكات واجب را سرلوحه امر تبليغ خود قرار دهيد و صحبت‌هايي را مطرح كنيد كه واجب يا مستحب يا نياز فرد و جامعه باشد.
وي با اشاره به سخني از امام صادق(ع) بيان كرد: اين امام بزرگوار فرمودند اگر فردي خود را بهتر از ديگران بداند مستكبر است چراكه امكان تغيير انسان‌ها وجود دارد و امكان دارد در آينده‌اي نزديك جابه‌جايي‌هايي صورت گيرد و فرد ديگر از نظر نيكي سبقت گيرد.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور استفاده از همسران مبلغان در امر تبليغ را مبارك خواند و افزود: نقش زنان براي تبليغ بهتر از مردان است و بايد در اين حوزه با اخلاص به فعاليت بپردازيد.
وي با اشاره به اهميت تنوع در ارائه تبليغ‌ها گفت: ارائه تبليغ خود را همراه سخنراني، خاطره، حديث و مطالب ديگر به كار گيريد تا از خستگي مخاطب جلوگيري شود.
قرائتي خاطرنشان كرد: آخوندي شغل مناسب و پسنديده‌اي است چراكه مي‌تواند در مقام توليد، توزيع به عنوان ناطق و مصرف‌كننده عمل كند.
وي گفت: استعدادهاي فراواني خداوند به ما عطا كرده كه در گام نخست لازم است درصدد كشف و استخراج اين استعدادها برآييم و سپس در قالب عمل اجرايي كنيم.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور يادآور شد: كتاب‌هاي داستان راستان، احكام فلاح‌زاده و تمثيلات مي‌تواند شما را در امر تبليغ ياري كند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4177
     
Guest (PortalGuest)

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما