<>
شيدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
اخبار ویژه
تحول در حوزه ضرورت است
حجت الاسلام والمسلمين دكتر واعظي :
رييس دفتر تبليغات اسلامي با تاكيد بر اينكه تحول در هر مجمو عه اي باعث پويايي مي شود ،تحول در حوزه ومراكز حوزوي را امري ضرو ي دانست.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه باقرالعلوم (ع)،حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمد واعظي در مراسم توديع و معارفه معاونين پژوهش و فناوري اطلاعات و آموزشي فرهنگي دانشگاه باقرالعلوم (ع) كه با حضور اساتيد و هئيت علمي اين دانشگاه برگزار شد،با اشاره به حقيقت پل صراط اظهار داشت: آنچه از آيات و روايات اسلامى استفاده مى شود، اين است كه صراط پلى است بر روي دوزخ در مسير بهشت كه نيكان و بدان بر آن وارد مى شوند، نيكان به سرعت از آن مى گذرند و به نعمتهاى بى پايان حق مى رسند، و بدان سقوط كرده، سرازير دوزخ مى شوند!
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حديثي نبوي مجوز ورود  افراد به بهشت را ولايت علي بن ابي طالب(ع) ذكر كرد و افزود: بدون شك ارتباط با پيغمبر اكرم (ص) و خاندان اهل بيت (ع)مى تواند عبور از اين مسير را آسان سازد" اِذا كانَ يَوْمُ الْقِيامَةِ وَ نُصِبَ الصِّراطُ عَلى جَهَنَّمَ لَمْ يَجُزْ عَلَيْهِ اِلاّ مَنْ مَعَهُ جَوازٌ فِيْهِ وِلايَةُ عَلِىِّ بْنِ اَبِيْطالِب، وَ ذلِكَ قَوْلُهُ تَعالى: وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ يَعْنِى عَنْ وِلايَةِ عَلِىِّ بْنِ اَبِيْطالِبِ(عليه السلام)"(بحارالانوارج8 صفحه68) «روز قيامت هنگامى كه صراط روى جهنم قرار داده شود تنها كسانى از آن عبور مى كنند كه اجازه ولايت علي بن ابي طالب(عليه السلام) را داشته باشد»
رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود، به جايگاه و پتانسيل هاي علمي دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره و ابراز داشت: به بركت تلاش هاي اساتيد و مسئولين اين دانشگاه  ،امروز اين مركز داراي جايگاه والايي در عرصه علمي كشور است كه ما بايد با خدمت صادقانه قدر اين نعمت را دانسته و موجبات خشنودي حضرت حق واهل بيت(ع) را فراهم آوريم.
وي  فعاليت اساتيد توانمند در اين دانشگاه را موجب بالا رفتن انتظارات از آن دانست و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با پتانسيلي كه دارد  بايد برخي از توانمندي هاي حوزه را در راستاي رفع نيازهاي جامعه بسيج كند.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر واعظي بابيان اين مطلب كه برآورده كردن نياز هاي جامعه نيازمند تحول در ابعاد مختلف است،تصريح كرد: آنچه باعث ماندگاري و پويايي هر مجموعه اي مي شود  بحث تحول است كه اين امر در حوزه نيز در طول ساليان گذشته مورد تاكيد علما بوده و هست.
وي با اشاره به فرا رسيدن سالگشت سفر پر بركت مقام معظم رهبري به قم اذعان داشت :  محور رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در اين  سفر پر خير و پركت، تاكيد بر بحث تحول بود كه البته در اين  زمينه اقداماتي نيز انجام شده است.
رييس دفتر تبليغات اسلامي تحول در حوزه  را يك امري ضروري دانست و تاكيد كرد : امروز كشور ما در عرصه هاي مختلف علمي ،اخلاقي... از حوزه انتظار داردو برآورده كردن اين انتظارت نيازمند تحول يا همان هم ساز شدن با اقتضائات محيطي مي باشد كه بايد اهتمام ويژه به آن داشت.
اين استاد حوزه و دانشگاه در بخش پاياني سخنان خود تحقق تحول را نيازمند نياز سنجي در همه عرصه ها دانست و گفت: پس از شناسايي نيازها بايد در راستاي رفع آنها گام برداشت كه امروز برخي از گرو هاي علمي دانشگاه باقرالعوم(ع) در اين مسير گام برداشته واميد است تا ديگر گرو هاي علمي نيز دراين عرصه ورود كنند.



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4186
     
Guest (PortalGuest)

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما