<>
شيدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
اخبار ویژه
حوزه‌ها با عمل خود به نداي رهبر لبيك گويند

مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: حوزه‌هاي علميه، علما و بزرگان بايد با عمل به سخنان مقام معظم رهبري به طور عملي به ولي فقيه و نداي ولي امر مسلمين لبيك گويند.
حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به استان قم اظهار كرد: سفر مقام معظم رهبري به هر مكان و در هر حوزه و عرصه‌اي باشد داراي بركات فراواني است.
وي با اشاره به خصوصيت ويژه سفر مقام معظم رهبري به استان قم گفت: دين و خاستگاه انقلاب اسلامي، بروز و ظهور بزرگان و علما به ويژه امام خميني(ره) و مركزيت حوزه علميه ايران اسلامي در قم بوده و قم عش آل محمد، آشيانه خاندان پيامبر اكرم(ص) و ام‌القراي جهان اسلام است.
مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ادامه داد: قم شهر خون، قيام، كوشش و تلاش، علم و اجتهاد، تقوا و صيانت و الگو، اسوه و نگين ايران اسلامي و جهان اسلام است.
وي خاطرنشان كرد: سفرهاي مقام معظم رهبري به قم بايد با يك ويژگي ممتاز مورد بررسي قرار گيرد چراكه تاثيرات ويژه‌اي در اين سفرها لحاظ شده است.
موسوي با بيان اينكه سفر مقام معظم رهبري به قم 10 روز به طول انجاميد، بيان كرد: اين سفر داراي خيرات و بركات فراواني بود و ديدار مقام معظم رهبري با عموم مردم، طلاب و مبلغان، ايثارگران، علما و مراجع، اعضاي شوراي عالي حوزه و جامعه مدرسين هر كدام داراي آثار و بركات ويژه خود بوده است.
وي خاطرنشان كرد: حضور ايشان در قم يك نور، معنويت و تلالو خاصي را در قم جلوه‌گر كرد و قم حال و هواي بيعت با امام، رهبري و آرمان‌هاي امام پيدا كرد و يادآور حماسه‌آفريني‌ها شد.
مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در سفر به قم گفت: هر يك از سخنان ولي امر مسلمين فصل جديدي در عرصه‌هاي مختلف قم مي‌گشايد.
وي عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب در زمينه حوزه‌هاي علميه، وظايف طلاب، علما و بزرگان، نياز اين قشر بحث عميقي را ارائه و تبيين كردند.
موسوي با بيان اينكه حوزه علميه بايد در عرصه‌هاي جديد و تخصصي حضور قوي و جدي داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبري در عرصه تهذيب و اخلاق مباحث بسيار جامع و عميقي را بيان كردند كه مي‌توان آنها را به عنوان منشور تهذيب و احزاب حوزه قرار داد و به عنوان سرفصل اخلاق و تهذيب در حوزه در اختيار برنامه‌ريزان اخلاقي و تهذيبي حوزه قرار گيرد تا آنها طرح، برنامه و كار را به صورت عملياتي درآورند. 
وي خاطرنشان كرد: حوزه با تحول جدي در امر تهذيب و اخلاق با اين سخنان رو‌به‌رو مي‌شود.
مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه مقام معظم رهبري در سفر به قم توجه جدي به امر تبليغ داشتند، گفت: مقام معظم رهبري عرصه تبليغ و نياز جامعه را درك كرده و تبليغ را به عنوان نياز اساسي طلاب و حوزه‌هاي علميه برشمردند و همه نهادها و دستگاه‌ها را به تبليغ توجه دادند.
وي با اشاره به نكات ديگر در سخنان مقام معظم رهبري با توجه به جايگاه شهر قم در كشور و جهان اسلام گفت: ايشان شهر قم را از نظر عمراني، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي مورد توجه قرار دادند.
موسوي خاطرنشان كرد: تحرك در حوزه‌هاي علميه يكي از بركات مهم سفر مقام معظم رهبري است و نشاط علمي، تبليغي، كاري و فعاليت‌هاي مضاعف در درون حوزه‌هاي علميه و نهادهاي فرهنگي و تبليغي را به ارمغان آوردند.
وي عنوان كرد: تصور مي‌شود بسياري از سخنان مقام معظم رهبري مغفول مانده و توجه جدي، عملياتي، كاربردي، دقيق و عميق به اين سخنان كمتر صورت گرفته و لازم است همه دستگاه‌ها و به ويژه حوزه علميه و نهادهاي حوزوي به اين سخنان بازگردند و اين سخنان را مورد بازنگري و تحليل قرار دهند.
مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ادامه داد: هر يك از سخنان ايشان مي‌تواند يك درسنامه، منشور و راهكار جدي در عرصه‌هاي حوزوي و تبليغي باشد و موظفيم آنها را موشكافانه مورد توجه و عمل قرار دهيم.
وي خاطرنشان كرد: نظرات ايشان شگرف، ژرف، انديشمندانه، تخصصي و با احاطه كامل به تمام زواياي مطرح مي‌شود و بايد براي موفقيت در عرصه‌هاي مختلف تبليغي، حوزوي، آموزشي، علمي، اجتماعي و... آنها را به كار گرفت و نبايد با سخنان شعاري برخورد كنيم.
موسوي تاكيد كرد: بايد سخنان ولي امر مسلمين را در كار جريان دهيم و به تمام شئون كاري سرايت دهيم و بنابراين حوزه‌هاي علميه، علما و بزرگان بايد با عمل به اين سخنان لبيك را به طور عملي به ولي فقيه و نداي ولي امر داشته باشند.
وي بيان كرد: تحركاتي در حوزه‌هاي علميه و در اركان آن بوده و هستند ولي انتظار جامعه و نياز بيش از اينهاست و اين انتظارها با عملي كردن سخنان مقام معظم رهبري محقق مي‌شود.
مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه با سخنان، منويات، سخنان كليدي مقام معظم رهبري فاصله زيادي داريم، گفت: بايد اين فاصله‌ها را كم كنيم و ابعاد كار را با سخن مقام معظم رهبري بسنجيم.
وي تاكيد كرد: سخنان مقام معظم رهبري نبايد دچار جبر، شعارزدگي و بروكراسي اداري شود بلكه بايد با روحيه انقلابي، بسيجي و اخلاص در ابتدا وارد عمل شويم تا جامعه از لايه‌هاي مختلف اين سخنان بهره‌مند شوند و قله‌ها را فتح كند.
موسوي خاطرنشان كرد: نظام اسلامي بايد جوابگوي خواسته‌هاي مردم در داخل و خارج باشد و خواسته‌هاي موجود با پشتوانه حوزه علميه ظهور و بروز پيدا كند و حوزه‌هاي علميه بايد دست ولي فقيه را گرفته و محكم وارد عمل شوند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4047
     
Guest (PortalGuest)

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما