<>
شيدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
اخبار ویژه
معرفي عالمان بزرگ اقدامي ارزشمند است
آيت الله نوري همداني:
آيت الله نوري همداني با تقدير از مسوولين دفتر تبليغات اسلامي به دليل برگزاري كنگره علمي براي عالمان بزرگ گفت: نشان دادن نقش علمي علماي بزرگ ومعرفي آنان اقدامي بسيار ارزشمند، تاثير گذارو مهم است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي، آيت الله حسين نوري همداني در ديدار با رييس و مسوولين دفتر تبليغات اسلامي و اعضاي اجرايي كنگره آخوند خراساني با تقدير از زحمات كشيده شده در دفتر تبليغات اسلامي در جهت گراميداشت و برگزاري كنگره هاي علمي علماي بزرگ تصريح كرد: نشان دادن نقش علمي علماي بزرگ ومعرفي آنان اقدامي بسيار ارزشمند و از جمله كارهاي بزرگ، تاثيرگذار و مهم است.
وي افزود: تامل در اقدامات، حركت ها و منش عالمان بزرگ بسيار راهگشا بوده و هر اقدامي در اين راستا بسيار ضروري و شايسته تقدير است.
استاد حوزه علميه قم ادامه داد: تمام دنيا بايد بدانند كه علماي بزرگ شيعه با چه فرهنگ و چه فكري در برابر جبهه غرب و غرب زدگان ايستاده و به مبارزه پرداختند و با بهره گيري از اين طرز تفكر به مبارزه با جبهه غرب و غرب زدگان بپردازند.
وي با بيان اينكه هنوز خط و مشي عالمان بزرگ را نتوانسته ايم براي جامعه به طور كامل مجسم كنيم اظهار داشت: بايد همه ابعاد زندگي عالمان ديني گذشته را شناخته و آن را به مردم معرفي كنيم تا بتوانيم به نشر اسلام كمك كنيم.
آيت الله نوري همداني همچنين با اشاره به ويژگي هاي برجسته شخصيتي مرحوم آخوند خراساني گفت: مرحوم آخوند خراساني هرشب به بارگاه نوراني اميرمومنان(ع) رفته وهمچون امام كه در مدت زمان حضور خود در قم به طور روزانه حضرت فاطمه معصومه(س) را زيارت مي كردند مرحوم آخوند بارگان نوراني حضرت علي(ع) را زيارت مي كرد.
وي ساده زيستي و قناعت را از ديگر ويژگي هاي مرحوم آخوند خراساني برشمرد و ادامه داد: مطالب آموزنده بسياري در احوالات علما از جمله علمايي چون شيخ بهايي، شيخ صدوق و شيخ كليني وجود دارد كه براي همه ما آموزنده است.
اين مرجع تقليد همچنين با اشاره بي كفايتي سلاطين قاجار اظهار داشت: نقش مرحوم آخوندخراساني در جريان مهم تاريخي مشروطه نقشي بي نظير وحساس است و مي توان گفت به واسطه ي مساعي و فتواي او و چند نفر از علماي ديگر بود كه سلطنت استبدادي تبديل به مشروطيت شد.
وي در پايان با بيان اينكه بايد مركزي براي نشان دادن اقدامات صورت گرفته دفتر تبليغات اسلامي در خصوص بزرگداشت علما در نظر گرفته شود خاطرنشان كرد: در اين مكان بايد عكس ها، فيلم ها و آثاري كه در خصوص علما وجود دارد به صورت دائمي به نمايش درآيد و زائران و گردشگران بتوانند در سفر به قم از اين مركز بازديد كرده و با عالمان گذشته آشنا شوند.
گفتني است كنگره علمي آخوند خراساني 23 و 24 آذرماه به همت دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار وسخنران افتتاحيه اين كنگره حضرت آيت الله صافي گلپايگاني وسخنران اختتاميه نيز حضرت آيت الله جوادي آملي خواهد بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4609
     
Guest (PortalGuest)

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما