<>
شيدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :
اخبار ویژه
راه‌اندازي مركز تربيت مبلغ خارج از كشور در راستاي تحول حوزه است
معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي:
معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: مدعي نيستيم كه كارهاي مهم و چشمگيري در راستاي تحول در حوزه انجام داده‌ايم‌ اما سعي كرده‌ايم به اين سمت حركت كنيم و ايجاد يك مركز تخصصي براي تربيت طلاب و مبلغان خارج از كشور در همين راستا است.

حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري در بحث تحول حوزه ناظر بر ساختار و تشكيلات كنوني حوزه نبود و بيشتر در جهت سمت‌گيري و شناخت نيازهاي جهان كنوني، تآمين محتواي لازم براي مخاطبان، رعايت تناسب مكان و زمان و شرايط فعلي و مانند آن بود.
وي در ادامه افزود: معناي تحول اين است كه به گونه‌اي وضعيت خود را تنظيم كنيم كه بتوانيم متناسب با نيازهاي فعلي و خلأ‌ها و نقيصه‌هاي جهان كنوني حركت كنيم.
حجت الاسلام زادهوش اظهار داشت: براي رسيدن به اين مطلوب نياز به ساختار چابك و ساز‌و‌كار جوابگو داريم و اين كه تا چه اندازه اي به اين تحول نزديك شده ايم و آيا اين امر محقق شده است يانه،‌ مسأله ديگري است كه بايد در جاي خود به آن پرداخته شود.
وي خاطر نشان كرد: مهم اين است كه وضعيت خود را به گونه‌اي تنظيم كنيم كه بتوانيم در متن جامعه كنوني حركت كنيم و به انزوا نرويم.
معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي با اشاره به رشد سريع تكنولوژي، ماهواره، اينترنت و گسترش شبهات و ضرورت پاسخ به آنها در اين عرصه ها يادآور شد: يكي از راهكارها و زمينه‌هايي كه مي توانيم از رشد و گسترش اين شبهات جلوگيري كنيم و به آنها پاسخ دهيم، ارتباطات گسترده و ايجاد يك شبكه ارتباطي وسيع و آسان است.
وي ادامه داد: يكي از مشكلات و نقايص حوزه كنوني اين است كه با نهادهاي علمي و اجتماعي، مخاطبان جامعه خودمان و جامعه جهاني داراي ارتباط تنگاتنگ، آسان و شفاف نيست و با وجود اين كه از فناوري و تكنولوژي جديد بهره‌مند شده است و استفاده وسيع مي‌كند در تعريف اين ارتباط و دوسويه كردن آن ضعيف عمل كرده است.
حجت الاسلام زادهوش تأكيد كرد: در سال‌هاي گذشته چيزي به نام روابط بين‌الملل در حوزه نداشتيم و اكنون نيز كه راه اندازي شده قدم هاي نخست را بر مي دارد و نتوانسته است به يك ارتباط وسيع و همه جانبه برسد.
وي تصريح كرد: وقتي كه يك شبهه،‌ سؤال يا اظهار نظري غير عاقلانه نسبت به فرهنگ اسلامي مطرح مي شود، حوزويان و طلاب پاسخ‌هاي خوبي مي دهند و تحقيقات خوبي هم صورت مي گيرد، اما اينگونه نيست كه اين پاسخ‌ها و تحقيقات به موقع و در مسير خود به مخاطب منتقل شود.
حجت الاسلام زادهوش بيان داشت: حوزه اي كه نا آشنا به زبان مخاطب است، از نشريات و رسانه ها استفاده شايسته نمي كند، تعامل و رفت و آمد با خارج از كشور ندارد، نشريه قوي به زبان انگليسي يا عربي، ماهواره يا شبكه تلويزيوني با پوشش وسيع و پايگاه اطلاع رساني چند زبانه ندارد يا نمايندگان رسمي در مراكز و نهادهاي علمي و دانشگاهي دنيا ندارد، چگونه مي‌تواند قوي عمل كند و هر اندازه درون‌مايه‌هاي قوي داشته باشد، منفعلانه حركت خواهد كرد.
معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به سالگرد سفر مقام معظم رهبري به استان قم، خاطر نشان كرد: مدعي نيستيم كه كارهاي مهم و چشمگيري در راستاي تحول در حوزه انجام داده‌ايم،‌ اما سعي كرده‌ايم به اين سمت حركت كنيم و ايجاد يك مركز تخصصي براي تربيت طلاب و مبلغان خارج از كشور در اين راستا است كه از اتقان و استحكام خوبي برخوردار است و به دنبال تربيت نيروهاي متناسب با دنياي كنوني هستيم.
وي در پايان گفت: يكي ديگر از اقداماتي كه در راستاي منويات مقام معظم رهبري صورت گرفته، رفتن به سمت تبليغ تخصصي است، از اين رو مبلغاني را كه مي‌خواهند در عرصه دانش آموزي، رسانه، مكتوب، مجازي يا كودك ونوجوان فعاليت كنند، از هم تفكيك و شناسايي كرده، آموزش هاي لازم براي هر گروه را تدوين كرده‌ايم.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 4591
     
Guest (PortalGuest)

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما