حجت الاسلام نجف لک زایی
عاشورا؛ راهنمای استقامت بر آرمان اگر به کشورهایی که زیر بار سلطه آمریکا رفتند نگاه کنیم، معلوم می‌شود که آیا آنها عزیز شدند و به عزت رسیدند، یا خیر؟ مستکبران حتی به دوستان خود هم رحم نمی‌کنند. آنها جز ذلت چیز دیگری برای کشورهای دیگر نمی‌پسندند و به محض اینکه کشوری بخواهد، حرکتی توأم با استقلال داشته باشد، در برابرش واکنش‌های تند و افراطی نشان می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی در یادداشتی نوشت: یکی از محورهایی که با ملاک و معیار عاشورا و قیام امام حسین(ع) می‌توان آن را دریافته، بر آن تکیه کرده و در مسیر حرکت خود از آن بهره‌مند شویم، استقامت بر آرمان‌های الهی و اسلامی است. آرمان هایی مانند عزت، انجام تکلیف الهی، حفاظت از اسلام اصیل و اسلام ناب محمدی (ص).

امروز گاهی برای بعضی از افراد این سؤال مطرح است که چقدر باید در برابر نظام سلطه هزینه کرد؟ آیا این همه تحریم، بس نیست؟ چرا در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آییم؟ چرا مبارزه و دشمنی با آمریکا را فیصله نمی‌دهیم؟ چرا  با آمریکا مذاکره  نمی‌کنیم؟ به تعبیر خودمانی تر چرا تسلیم آمریکا نمی‌شویم؟

 و برداشت‌شان این عده آن است که اگر تسلیم آمریکا شویم، آمریکا تحریم‌ها را برداشته و تمام مشکلات مردم حل می‌شود. در حالیکه بر اساس قرآن کریم  اینگونه نیست. کسانی که ولایت شیطان را می‌پذیرند، نه تنها مشکلاتشان حل نمی‌شود، بلکه مسائلشان بیشتر هم می‌شود.

زیرا کسی که شیطان را به عنوان ولی و سرپرست خودش انتخاب می‌کند، از وادی نور خارج شده و وارد ظلمت می‌شود. (وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ). اگر این منطق، منطق درستی بود امام حسین (ع)  هم باید تسلیم یزید می‌شد، اگر تسلیم یزید می‌شد، هم خود و یارانش به شهادت نمی‌رسیدند،  هم خانواده‌اش به اسارت گرفته نمی‌شد، هم دشمن آب را به روی آنها نمی‌بست و هم طفل شش ماه‌اش را از دست نمی‌داد.

اما امام حسین(ع) بر این است که با حضور کسی مثل یزید فاتحه اسلام خوانده است.( و علی الاسلام اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید). یا در جایی دیگر بعد از اینکه دشمن به حضرت هشدار داد و اعلام کرد یا باید بیعت کنی یا اینکه کشته می‌شوی، فرموده است: هیهات من الذله. حضرت فرمود، این یک دو راهی عزت و ذلت هست. دو راهی حفظ اسلام یا از بین رفتن اسلام و حاکم شدن طاغوت است.

امروز نگاه کنیم، از پس این همه اقدامات زایدالوصف انسان‌های مجاهد و مؤمن، فداکارهای‌های علما، بزرگان، شهدا و امام شهدا، چنین بسط ولایتی در سطح دنیا و بویژه در سطح منطقه اتفاق افتاده است. اگر این بسط ولایت الهی و عزت و عظمتی که امروز اسلام و مسلمین پیدا کردند، همه در مقابل پای نظام سلطه قربانی شود، آیا از اسلام چیزی باقی می‌ماند؟

آنچه که مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای در بیانیه‌ گام دوم به زیبایی و عمیق ترسیم کردند، این بود که امروز یک نظام سلطه داریم که می‌خواهد، همه سلطه او را بپذیرند و به کمتر از سلطه‌پذیری هم راضی نمی‌شود اما اسلام به ما دستور داده که در برابر سلطه‌گران سلطه‌ستیز باشیم.

 ما اهل جنگ نیستیم، اما اگر آنها اهل ستیز با ما هستند، اگر آنها می‌خواهند ما تسلیم آنها شویم، نباید تسلیم آنها شویم. امام حسین(ع) اهل جنگ نبود، امام حسین(ع) می‌خواست با عزت زندگی کند و پرچم اسلام برافراشته باشد. برای همین در مقابل طاغوت عصر زمان خودش ایستاد.

امروز جمهوری اسلامی و جریان مقاومت در سطح منطقه و جریان مستضعفین در سطح جهان، در برابر نظام سلطه و کفر و طاغوت جهانی ایستاده‌ است. تسلیم شدن راهکار نیست، تنها راهی که ما از نهضت امام حسین(ع)  می‌آموزیم استقامت در راه خدا هست. استقامت در راه آزادی حق و حقیقت هست. استقامت توام با عزت هست. تنها راه حفظ عزت ما، این است که زیر بار ذلت نرویم. زیر بار سلطه رفتن همان، ذلیل شدن همان.

اگر به کشورهایی که زیر بار سلطه آمریکا رفتند نگاه کنیم، معلوم می‌شود که آیا آنها عزیز شدند و به عزت رسیدند، یا خیر؟ آنها حتی به دوستان خود هم رحم نمی‌کنند. آنها جز ذلت چیز دیگری برای کشورهای دیگر نمی‌پسندند. به محض اینکه کشوری بخواهد، حرکتی توام با استقلال داشته باشد، در برابرش واکنش‌های تند و افراطی نشان می‌دهند.

ما افتخار می‌کنیم که پیرو امام حسین(ع)  هستیم، به ایشان اقتدا می‌کنیم و با صدای بلند می‌گوییم هیهات من الذله. از مؤمنان واقعی یعنی کسانی که امام حسین(ع)، امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب(ع) و حضرت رسول اعظم(ص) را مقتدای خودشان قرار دادند و از کسانی که پیرو قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت هستند، انتظاری جز این نیست که عزت را در پیش گرفته، به خود تکیه کرده وکشورهای خودشان را خودشان اداره کنند.

خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید که شیطان به شما وعده می‌دهد و وعده دروغ می‌دهد. نظام سلطه به شما وعده می‌دهد و وعده دروغ می‌دهد، چون اینها مصداق همان طاغوتی هستند که در آیات زیادی از قرآن کریم به آنها پرداخته شده است.  بنابراین استقامت در راه آرمان‌های اسلام بویژه آرمان عزت، استقلال و سربلندی را در اقتداء به امام  حسین (ع)  پیگیری می‌کنیم و بر این عهد خودمان با آن امام همام دوباره تاکید می‌ورزیم.

 خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «نوله ما تولی»،‌ هر مردمی ولایت و سرپرستی هر کسی را که بپذیرند ما همان ولایت را به آنها می‌دهیم. اگر ولایت الله را پذیرفتید ما ولایت الله را به شما می‌دهیم و اگر ولایت طاغوت را پذیرفتید ولایت طاغوت را به شما می‌دهیم.

ما می‌خواهیم در مسیر ولایت الله حرکت بکنیم. خدا سرپرست ما باشد، در زیر سایه ولایت قرآن و پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت باشیم. در زیر سایه ولایت نایب امام زمان در عصر غیبت باشیم و با این رهبری در مقابل طاغوت‌ها و ظالمان و معاندان بایستیم و بر آرمان‌های ناب اسلام محمدی(ص) و در راس آنها پاسداری از عزت اسلامیو انسانی و کرامت انسانی و اسلامی استقامت بورزیم.

منبع: خبرگزاری فارس
کلمات کليدي
حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 394
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما