در شصت و دومین جلسه شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح شد: حضور فعال پژوهشگاه در نمایشگاه قرآنی در ماه مبارک رمضان شصت و دومین جلسه شورای مدیران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیران پژوهشکده‌ها،مراکز و ادارات برگزار شد در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین تیموری دبیر جلسه موضوعات جلسه را به شرح ذیل مطرح کردند 1.گزارش رئیس محترم پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی در موضوع: برگزاری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش‌وپرورش؛
2.استماع پیشنهاد‌ها و بیان ظرفیت‌های پژوهشکده‌ها، مراکز وادارات پژوهشگاه جهت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان؛
در ادامه جلسه جناب آقای دکتر ابراهیم علیپور رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام از همه همکارانی که در  برگزاری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش‌وپرورش تشریک‌مساعی کردند تشکر و برخی از نکات در مورد همایش متذکر شدند.
1.از همایش استقبال بسیار شایانی شد و شرکت‌کنندگان آن نیز بسیاری از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی بودند،همایش از پوشش رسانه‌ای و به‌ویژه فضای مجازی بهره برد.
2. همایش دارای چهار پنل تخصصی بود با موضوعات متنوع،مباحث تخصصی همایش را پیگیری می‌کرد.
3. سیزده جلد کتاب در موضوع علم اسلامی در روز همایش رونمایی شد.
4. تلاش شد در این همایش هر یک از شخصیت‌های علمی که در موضوع  علم دینی دارای تألیف بود در این امر مشارکت داشته باشند.
5. اختتامیه همایش نیز  از استقبال بسیار مناسبی برخوردار بود و همه شرکت‌کنندگان تا پایان همایش، باعلاقه و انگیزه برنامه‌های همایش را پیگیری می‌کردند.
 در ادامه جلسه شورای مدیران ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لک زایی رئیس محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن  تقدیر از پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و همه همکارانی که در  برگزاری مناسب همایش نظریه  علم اسلامی همکاری نموده‌اند  از برگزاری نخستین  نمایشگاه قرآنی آثار قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و از مدیران پژوهشکده‌ها و مراکز  خواستند که حضور فعال و مؤثری  در این نمایشگاه داشته باشند و آثار قرآنی خود را همراه با برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های علمی جهت ارائه در نمایشگاه، برنامه‌ریزی نمایند.
در ادامه  جلسه آقای محمدباقر انصاری رئیس  اداره نشر پژوهشگاه ،گزارشی از سی و چهارمین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس  و اداره نشر پژوهشگاه  علوم و فرهنگ اسلامی در این نمایشگاه ارائه کردند .

لازم به ذکر است که سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس (2018)  روز جمعه 17 فروردین 1397 با شعار "بخوانیم، تا دو بار زندگی کنیم (به عربی: نقرأ، لنعیش مرّتین)" در پایتخت این کشور برگزار شد که "پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم"  به همراه  برخی از مراکز  از قبیل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و مجمع جهانی تقریب  مذاهب اسلامی به نمایندگی  از جمهوری اسلامی  در این نمایشگاه شرکت کردند.

 

منبع: اختصاصی/سایت ایسکا
کلمات کليدي
اخبار اختصاصی سایت, جلسه شورای مدیران پژوهشگاه, حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی, دکتر ابراهیم علیپور
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 241
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما