بررسی راه های تعامل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ تخصصی و تامین محتوای تبلیغی برای مبلغان؛ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکید کرد؛امروزه تبلیغ دین از اهمیت ویژه ای برخوردار است وهرعالم دینی وظیفه دارد که با هر شیوه¬ای به تبلیغ دین بپردازد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ابتدا رئیس محترم پژوهشگاه ضمن خیر مقدم خدمت معاون محترم فرهنگی تبلیغی دفتر و مدیر کل تبلیغ تخصصی گفتند: امروزه تبلیغ دین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است وهرعالم دینی وظیفه دارد که با هر شیوه‌ای به تبلیغ دین بپردازد. ایشان با اشاره به اهمیت تبلیغ در آیات و روایات افزودند به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های تبلیغی اعضای هیات علمی، شورای پژوهشی  پژوهشگاه با تبلیغ تخصصی اعضای هیات علمی در ایام سال، مشروط به جبران موظفی پژوهشی موافقت نمود و دستاوردهای پژوهشی اعضای هیات علمی در عرصه‌های تبلیغی را، در صورت طی فرایند و رعایت مقررات مربوط، به عنوان موظفی پژوهشی تعریف نموده است.

         

سپس معاون محترم  فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تسلیت ایام سوگواری دخت حضرت زهرا(س) و اظهار خرسندی از حضور در جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه، ابراز داشتند: توفیق همکاری با اعضای هیات علمی در بخش‌های مختلف تبلیغ اعم از تبلیغ عمومی، تبلیغ تخصصی، آموزش‌های کاربردی و تولید محتوای تبلیغی جریان دارد. این همکاری ها گرچه فعلا به صورت غیر رسمی است ولی می توان این تعاملات را در قالب‌های رسمی تعریف نمود.
در ادامه مدیر کل تبلیغ تخصصی ضمن بیان دلایل تأسیس اداره کل تبلیغ تخصصی گفتند: تنوع مخاطبین و نیازمندی‌های ایشان و نیز تفاوت مبلغین به لحاظ توانمندی علمی و مهارتی در تبیین، ترویج و دفاع از آموزه‌های دینی موجب شد تا  تبلیغ عمومی از تخصصی جدا شود. وی با اشاره به تعریف قریب به چهل رشته تخصصی در این اداره و گزینش مبلغین مطابق با تخصص‌های مرتبط  گفتند: وجود مخاطبین با سطوح علمی مختلف در جامعه، ضرورت مبلغین دانشمند، متخصص و آشنا به فنون تبلیغ را محرز می‌نماید تا بتوانیم پاسخگوی جامعه نخبگانی باشیم. از این روی اعضای هیات علمی پژوهشگاه می‌توانند در دو سطح تولید محتوای تبلیغی و تبلیغ میدانی برای جامعه نخبگانی به ما یاری رسانند.

پس از آن اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را درباره افزایش راه‌های همکاری بیان کردند از جمله: اعلام جدول تبلیغی سالیانه از سوی اداره کل تبلیغ تخصصی برای اعضای هیات علمی صاحب تخصص و انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام ایشان؛ ضرورت آسیب‌شناسی وضعیت تبلیغ توسط اعضای هیات علمی پژوهشگاه با انجام کارهای پیمایشی؛ بازنگری در روش‌شناسی تبلیغ و اهداف راهبردی آن با همکاری پژوهشگاه؛ تبیین مسائل و چالش‌های مواجهه‌های تبلیغی برای مبلغان با الگوسازی از مبلغان جهادی و انقلابی، اعلام نیازمندی‌های عرصه تبلیغ و موضوعات مورد نیاز به پژوهش و تحقیق از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی به پژوهشگاه؛ بازخوانی تجارب مبلغان فرق و نحل دیگر و بهره‌گیری از آن در تبلیغ؛ تشکیل جلسات دو جانبه میان پژوهشکده‌ها و اداره کل تبلیغ تخصصی به منظور آشنایی با آثار پژوهشکده و اعضای هیات علمی؛ نشست‌های مناسبتی پژوهشکده‌ها در ماه مبارک رمضان و محرم و سایر ایام سال در سایت بلاغ جهت استفاده مبلغان بارگزاری شود.               

منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 83
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما