فهرست
تبليغات

  

خبرها
حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
دفتر تبلیغات اسلامی رصدگر تحولات فرهنگی جامعه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دفتر تبلیغات باید رصدگری قوی نسبت به اقتضائات فرهنگی و محیطی و نیازها باشد، جامعه ما در معرض تحولات فرهنگی شگرفی است و ذائقه‌ها و ابزار تأثیرگذاری فرهنگی دائم در حال تغییر است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی در آئین تکریم و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار داشت: اگر همکاران ما در دفتر تبلغیات استان اصفهان موفق به فعالیت و تأثیرگذاری شده‌اند در درجه اول به نقش پررنگ و پدرانه آیت‌الله مظاهری برمی‌گردد که با نامه‌ای که به رهبر انقلاب نوشتند باعث ابقای دفتر تبلیغات شدند، حمایت معنوی و پشتیبانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نیز بسیار مؤثر و دلگرم‌کننده بوده است.

دفتر تبلیغات مکمل حوزه‌های علمیه است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: دفتر تبلیغات در کلان مسؤولیت خود مکمل حوزه‌های علمیه است، یعنی کار اصلی حوزه‌های علمیه پرورش نیرو و طلاب فاضل و کار دفتر تبلیغات رصد محیطی نسبت به نیازهای مختلفی است که در عرصه علم و فرهنگ دینی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی کادر محدودی متشکل از فضلا و طلاب را شامل می‌شود اما این در حالی است که در عین حال به پشتوانه ابزار و وسایل خود می‌تواند با کمک فضلا و طلاب اقدامات محیطی مفیدی را انجام دهد.

واعظی تصریح کرد: تأکید بنده به رئیس جدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان این بود که افزایش تعاملات با حوزه‌های علمیه و نهادهای دیگر را داشته باشند که بتوان با هم‌افزایی کارهای مؤثری انجام داد؛ دفتر تبلیغات تلاش می‌کند عرصه‌های نوین را در مسأله تبلیغ دین و حضور علمی و تأثیرگذاری شناسایی و عمل کند، دفتر تبلیغات هرچند نامش دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم است اما واقعیت این است که دامنه مسؤولیتش خیلی گسترده بوده و یک نهاد چندوجهی است.


دفتر تبلیغات رصدگری قوی نسبت به اقتضائات فرهنگی و محیطی و نیازها باشد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که برای رئیس دفتر و هیأت امنا حکم دادند و نشست‌ها و جلساتی که در حضور ایشان تشکیل شد و می‌شود ایشان سیاست و خطوط اصلی دفتر تبلیغات را مشخص میکنند و در عرصه‌های مختلف از جمله تبلیغ، فرهنگ عمومی دین و علوم انسانی اسلامی از دفتر تبلیغات انتظار دارند؛ رهبر معظم انقلاب در دی ۹۷ در دیدار با هیأت امنای دفتر بر فعالیت در فضای مجازی تأکید کردند.

وی اضافه کرد: مدتی بعد از این جلسه معاونتی جدید در دفتر تبلیغات تحت عنوان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه را تعریف کردیم تا بتوانیم نقش مؤثری در فضای مجازی ایفا کنیم؛ دفتر تبلیغات باید رصدگری قوی نسبت به اقتضائات فرهنگی و محیطی و نیازها باشد، جامعه ما در معرض تحولات فرهنگی شگرفی است و ذائقه‌ها و ابزار تأثیرگذاری فرهنگی دائم در حال تغییر است.

واعظی در ادامه مطرح کرد: در گذشته چه کسی تصور می‌کرد که این حجم اقبال نسبت به فضای مجازی ایجاد شود و این تکنولوژی‌های نو بتواند این طور اذهان، خانواده‌ها و جوانان را تسخیر کند که به گونه‌ای تأثیرگذاران و مولدان فرهنگی این حجم گسترش پیدا کنند و بازیگران صحنه تغییر ذائقه و جهت‌دهی فکری و عقیدتی این قدر متکثر شود و در مناطق مختلف دنیا بتوانند در ذهن و جان افراد تأثیر بگذارند و شبهات ایجاد کنند و اخلاق و دیانت را تحت تأثیر قرار دهند، این مسائل مسؤولیت ما را بسیار خطیر می‌کند.


تأسیس مرکز نوآوری و خلاقیت در قم

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: دفتر تبلیغات در رصد محیطی به این جمع‌بندی رسید که ما باید عرصه‌های نوینی برای فعالیت بگشاییم، تقویت تأثیرگذاری در فضای مجازی و جدی گرفتن فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای را در کنار وظایف ذاتی دفتر از جمله پرورش مبلغ و پشتیبانی از گروه‌های تبلیغی و حرکت‌های جهادی مبلغان قرار دادیم، بر اساس این مهم نسبت به تأسیس مرکز نوآوری در قم اقدام کردیم که مسؤولیت آن به محمد قطبی سپرده شد که در اصفهان و مشهد هم شعبه فعال دارد و در شیراز و خوزستان هم فعال خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در دفتر تبلیغات یکی از وظایف را جانشین‌پروری و جوان‌گرایی و فکر کردن برای آینده دفتر می‌دانیم و به دنبال میدان دادن به جوانان هستیم، جوانان انرژی بیشتری برای کار و خلاقیت دارند و تا زمانی که میدان نبینند نمی‌توانند برای مسؤولیت‌های بزرگ آماده شوند.


 

 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3149
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما