فهرست
تبليغات

  

درباره مرکز


درباره مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی - نمایندگی اصفهان
1. معرفی
این مرکز با دغدغه ی پاسخگویی مثبت و ثمر‌بخش، در اسفندماه سال 1388 به عنوان اولین شعبة مرکز ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی، پا به عرصة وجود نهاد. کثرت پرسش‌ها و وجود زمینه‌های متفاوت پرسش ایجاب می‌نمود که از یک سوگروه‌های پاسخگویی مختلفی متناسب با قلمرو معارف اسلامی ایجاد شود و از سوی دیگر تنوع امکانات پرسشگران و علاقه‌مندی آنان به گونه‌های متفاوت طرح پرسش، این مرکز را بر آن داشت تا با استفاده از الگوی مرکز قم، واحدهای پاسخگوئی تلفنی، اینترنتی و مکتوب را راه اندازی نماید.
هم‌اینک دراین مرکز در مجموع چهارده کرسی پاسخگویی در هفت گروه  کلام و اعتقادات، اخلاق، تاریخ اسلام، علوم قرآن، حدیث، فقه و احکام  و مشاوره  برقرار می‌باشد.

 
مهمترین ویژگی ها: 
   * ملی بودن شبکه ی پاسخگویی
   * استفاده از محققان حوزه و دانشگاه 
   * تخصصی نمودن فرآیند پاسخگویی و بهره برداری از امکانات فناوری
   * دقت در ارائه ی پاسخ و اعمال نظارت های لازم

2. رؤوس فعالیت‌های شاخص
  * واحد پاسخگویی تلفنی 
  * پاسخگویی مکتوب 
  * پاسخگویی اینترنتی 
  * پاسخ‌گویی رسانه‌ای


3. فعالیت‌ها و اقدامات شاخص 
1- بکارگیری تعدادی از بهترین و کارآمدترین فضلای حوزة علمیه در عرصة پاسخگویی به شبهات دینی، افزون بر کارشناسان موجود و برگزاری فراخوان جذب کارشناس در سطح حوزة علمیة اصفهان.
2- افزودن مودم دوم بر روی سرور نمایندگی مرکز ملی، افزایش دو برابری خطوط تلفنی پاسخگویی را در پی داشت که در زمان خود اقدام بسیار ارزنده ای محسوب می شد .
3- فعالیت پاسخگویی اینترنتی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و برپایی اتاق های مجازی با محوریت پاسخگویی به شبهات دینی، در چهار زبان انگلیسی، عربی، چینی، فرانسه و فارسی در سال 1390 و اوائل سال 1391 و دو محور:
 الف) ایجاد زیر شاخه ای در سایت Askdin به منظور پاسخگویی Offline و Onlineدر سایت مرکز ملی پاسخگویی
 ب) راه اندازی اتاق اندیشه دینی در نرم افزار چت Beyluxeو Paltalk و L4i
4-  فراخوان همکاری جهت شناسایی طلاب و دانشجویان و نهادهایی که به نحوی در فضای سایبر مشغول پاسخگویی دینی و فعالیت‌های فرهنگی می‌باشند .
5- فراخوان همکاری مرکز ملی پاسخگویی شعبه اصفهان با مبلغان خارج از کشور:  با عنایت بر اینکه موضوع پاسخگویی فقط منحصر در داخل کشور نمی باشد و چه‌بسا هموطنان  مقیم خارج از کشور که دغدغه‌مند  پاسخگویی  دینی و دفع شبهات هستند و یا مبلغان روحانی شاغل به تبلیغ در کشورهای خارجی که  با انبوه سؤالات و شبهات اعتقادی مواجه هستند وچشم امید به همکاری و دستگیری  مرکز ملی به عنوان اصلی ترین پایگاه شیعی پاسخگویی مذهبی دوخته اند؛ لازم بود  ضمن هماهنگی‌های لازم با برخی از مبلغین خارج از کشور، توانمندی‌های مرکز ملی در این خصوص به آنان شناسانده شده و راهکارهای لازم در خصوص پشتیبانی فکری  مرکز ملی از این عزیزان ارائه شود . در این همکاری دوسویه ، اولاً مرکز ملی با شبهات القایی بیگانگان و دشمنان قسم خوردة  نظام اسلامی  به صورت دست اول و بی واسطه آشنا خواهد شد و پیش از نفوذ این شبهات به شبکه‌های داخلی، آمادگی لازم جهت تنویر افکار عمومی و رویارویی علمی و دقیق با این شبهات را در خود ایجاد خواهد نمود و ثانیاً در راستای کمک  و امداد‌رسانی علمی لازم به مبلغان حاضر در صف اول  وخط مقدم شبهات سازمان یافته و جهت‌دار بیگانگان معاند اسلام ، ایفای نقش خواهد نمود.
6- نصب جدید ترین وکامل ترین نرم افزارهای علوم دینی بر روی تمام رایانه های در اختیار کارشناسان وایجاد آرشیو کاملی از کتب تخصصی گروه های پاسخگویی.
7- ضبط وشنود همزمان مکالمات کار شناسان با استفاده از نرم افزار «تذرو» وبررسی وارزیابی این مکالمات توسط رئیس شعبه وکارشناسان خبره به منظور ارتقای کیفی و رفع اشکالات احتمالی.
8- افزایش خطوط پاسخگویی تلفنی از هشت خطِ همزمان  به شانزده خط در سال 1389.
9- تبدیل (Convert) فایل های صوتی کارشناسان توسط نرم افزار ضبط صدا (Logging  System )   از فرمت Wav به MP3 و تدوین وطبقه بندی این فایل ها که با روی کارآمدن سیستم پاسخگویی گویا این فایل‌ها در مرکز قم به صورت منظم و منسجم طبقه بندی و نگه‌داری می شود.
9- آغاز مطالعات و تفکیک و دسته بندی پرسش‌های رسیده و بررسی زمینه های مختلف ایجاد سؤال و شبهه: نتیجه این مطالعات و بازخوردها در اختیار مراکز برنامه ریز و برنامه ساز فرهنگی قرار می گیرد . هم اکنون تنها در بخش پاسخگویی مکتوب این مرکز بیش از  25 هزار سؤال و پاسخ مدون وجود دارد که در صدد هستیم از طریق نرم افزاری به آنالیز و تجزیه و تحلیل این پرسش ها بپردازیم.
10- فراهم آوردن مقدمات ایجاد واحد پاسخگویی رسانه ای: این مرکز سعی داشت پاسخگویی را از طریق برنامه های صدا و سیما به درون خانه‌ها بکشاندکه در سال 1389 و اوائل سال 1390 برنامه سازان معارف در صدا و سیمای مرکز اصفهان مذاکره نمود تا راهکارهای متفاوت و جذابی را در این خصوص یافته و دنبال نماید.
11- نصب صندوق های پرسش و پاسخ در دبیرستان های آموزش و پرورش اصفهان به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی : همزمان با سی و سومین فجر غرور آفرین انقلاب اسلامی ایران و اولین سالگرد افتتاح مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و در راستای پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان، این مرکز، نصب صندوق پرسش و پاسخ در دبیرستان های آموزش و پرورش اصفهان و حضور کارشناسان گروه مکتوب در مراسم صبحگاه مدارس متوسطه را آغاز نمود.
با اجرای این طرح، دانش آموزان می توانند به سهولت پرسش های دینی خود را با گروه پاسخگویی مکتوب این مرکز در میان نهاده و پاسخ مکتوب خود را در آدرسی که ارائه خواهند کرد، دریافت کنند . این طرح در تعدادی از مدارس مقطع متوسطه در حال اجرا  است و برنامه مرکز به فضل پروردگار متعال ، توسعه و فراگیر ساختن آن در تمام مدارس مقطع متوسطه و مراکز آموزشی است .
12- ارتقای دانش و مهارت کارشناسان پاسخگویی: این فعالیت در قالب ایجاد انجمن‌های علمی در هرگروه، کارگاه ها و اردوهای آموزشی و اجرای پژوهش‌های خرد و موردی با همکاری کارشناسان، در دستور کار مرکز ملی قرار گرفت.
13- فعال سازی شوراهای علمی : گروه های پاسخگویی کلام، فقه، اخلاق، تاریخ اسلام، قرآن و حدیث در سال 1389
14- ساخت و نصب نرم افزار جامع پاسخگویی مکتوب
15- اعزام کارشناسان پاسخگویی مرکز به نمایشگاه قرآن جهت پاسخگویی به سؤالات و شبهات
16- برگزاری جلسات درون گروهی جهت تعامل کارشناسان گروه‌ها و بررسی مشکلات و معضلات پاسخگویی
17- برگزاری جلسه با کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی قم
18- ارسال سه ماهه فایل‌های کارشناسان به صورت دسته بندی شده و مجزا به قم جهت ارزیابی فایل‌ها
19- حضور کارشناسان ارزیاب قم در مرکز اصفهان و بازدید ایشان از فعالیت کارشناسان اصفهان
20. شرکت مستمر در نمایشگاه قرآن که سالانه در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

1


تعداد بازديد اين صفحه: 4915
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما