جمعه 14 ارديبهشت 1403   06:00:11

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

دیدار دانشجویان مدیریت رسانه با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه

  • خلاصه :دانشجویان مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در سفر علمی خود به روسیه با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار کردند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مسعود احمدوند رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ابتدای این دیدار پس از معرفی مراکز فرهنگی و اسلامی این کشور گفت: اسلام در روسیه 1100 سال قدمت دارد و کار فرهنگی ایران در روسیه به سال ۱۳۷۸ برمی‌گردد. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تشریح جامعه مسلمان روسیه گفت: حدود 30 میلیون نفر از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. اسلامی که در روسیه وجود دارد اسلام اعتدالی است و افراط‌گرایی در مسلمانان روسیه وجود ندارد و این افراط‌گرایی صرفا در گروه‌هایی دیده می‌‎شود که از سایر کشورها به روسیه مهاجرت کرده‌اند. 

وی افزود: شیعیان روسیه را 2 گروه تشکیل می‌دهند. گروه نخست کسانی هستند که بومی روسیه هستند و در تاتارستان، جمهوری داغستان، دربند ساکن هستند. دسته دوم مهاجرانی هستند که از کشورهای مختلف به روسیه مهاجرت کرده‌اند. 

احمدوند با اشاره اهمیت تبلیغ فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: سینما یکی از ابزارهای تأثیرگذار است که از آن غافل هستیم. جای خالی آثار با کیفیت ایرانی در سینمای روسیه به شدت احساس می‌شود. دیالوگ محور بودن آثار ایرانی باعث شده است تا این آثار برای مخاطب روسی مأنوس نباشد. علاوه بر این تهیه‌کنندگان آثار ایرانی نیز توجهی به مخاطبین غیرایرانی ندارند و آثار خود را صرفا بدون نگاه بین‌المللی تولید می‌کنند.
وی توسعه روابط بین دو ملت، توسعه صنعت گردشگری و شناخت درست شخصیت‌های اثرگذار هر 2 کشور را جزو اقدامات اثرگذار بر افکار جامعه روسی برشمرد و گفت: شخصیت امام خمینی(ره) به تنهایی تأثیر بسیار زیادی بر متفکران و نخبگان روسی گذاشته است و تبدیل به الگوی قشر نخبه روسیه گذاشته است. معرفی عالمان و نخبگان ما از جمله ظرفیت‌هایی است که باید از آن بهره برد.

سیدهادی ساجدی رئیس اداره امور بین‌الملل دانشگاه پس از معرفی و تشریح فعالیت‌های دانشگاه گفت: این سفر برای دانشجویان رشته مدیریت رسانه طراحی شد تا ضمن آشنایی با مدیران، مطبوعات و فضای رسانه‌ای روسیه، بتوانند دانسته‌های خود را در قالب یک تجربه عملی بین‌المللی تکمیل و توسعه دهند.

وی افزود: اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع)، با سیاست‌گذاری دقیق، اقدام به افزایش تعداد سفرهای علمی خود کرده است. این سفرها پس از بررسی درخواست‌های دانشجویان و در نظر گرفتن نیازهای علمی آن‌ها، به تناسب رشته مرتبط تدوین و برگزار می‌شوند تا دانشجویان بتوانند تحقیقات و نیازهای علمی خود را با تجربه‌ای بین‌المللی تکمیل کنند. 

در پایان دانشجویان سوالات خود را در خصوص فضای رسانه‌ای روسیه مطرح کردند که احمدوند به آن‌ها پاسخ داد. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما