سرنوشت قوم یهود از منظر کلام الهی / حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند براساس پیش‌بینی‌های قرآن، خداوند کسانی را بر یهودیان ستمگر و تبهکار خواهد فرستاد که تا روز قیامت آن‌ها را کیفر می‌دهد تا شاید از تبهکاری و ستمکاری دست بردارند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند، محقق و پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی یادداشتی که در اختیار خبرگزاری ایکنا از قم قرار داده است، نوشت: با آنکه حکومت اسرائیل روز‌ و‌ شب از زمین و دریا و هوا بر زنان و کودکان بی‌پناه فلسطین حمله می‌کند و آمریکا و بعضی کشور‌های غربی و عربی از او طرفداری می‌کنند در زمان ظهور امام زمام(عج) اسرائیل چه سرنوشتی خواهد داشت؟ در پاسخ باید بگویم براساس پیش‌بینی‌های قرآن، خداوند کسانی را بر یهودیان ستمگر و تبهکار خواهد فرستاد که تا روز قیامت آن‌ها را کیفر می‌دهد تا شاید از تبهکاری و ستمکاری دست بردارند.

                                                                          

این پیشگویی قرآن در سوره اعراف آمده است: «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکَ لَیَبْعَثَنَّ عَلَیْهِمْ إِلَىٰ یَوْمِ الْقِیَامَةِ مَنْ یَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ إِنَّ رَبَّکَ لَسَرِیعُ الْعِقَابِ ۖ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحِیمٌ؛ به خاطر بسپار که خدا اعلام کرده است قطعاً کسانی را بر یهودی‌های سرکش مسلط می‌کند که تا روز قیامت آن‌ها را به زیر سلطه بکشند، چون او خلافکار‌ها را به سرعت مجازات می‌کند و برای خطاکار‌ها آمرزنده مهربان است.»

«وَقَطَّعْنَاهُمْ فِی الْأَرْضِ أُمَمًا مِنْهُمُ الصَّالِحُونَ وَمِنْهُمْ دُونَ ذَٰلِکَ وَ بَلَوْنَاهُمْ بِالْحَسَنَاتِ وَالسَّیِّئَاتِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ؛ ما آنان (بنى‌اسرائیل) را در زمین به‌صورت گروه‌هایى پراکنده ساختیم، بعضى از آنان صالحند و برخى لجوج و حیله‌گر و غیرصالح، و آنان را با نیکى‌ها و بدى‌ها آزمودیم، شاید که برگردند.»

براساس این دو آیه اگر یهودیان دست از ظلم و ستم برندارند خداوند کیفرش را به‌ سرعت بر آنان می‌فرستد و اگر دست بردارند خداوند با بخشش و رحمت خود با آن‌ها رفتار خواهد کرد.

حالا باید دید آیا یهودیان دست از ستمکاری بر می‌دارند تا مورد بخشش خداوند قرار گیرند یا همچنان به ستمکاری ادامه می‌دهند.

برخی از روایت‌ها که آینده را پیش‌بینی می‌کند به ما می‌گوید که آن‌ها دست از ستمکاری برنمی‌دارند برای همین خداوند آن‌ها را کیفر و عذاب می‌دهد. 

در روایتی از پیامبر(ص) می‌خوانیم: «قال النبی(ص): لا تَقومُ الساعَةُ حتّى یُقاتِلَ المُسلمونَ الیَهودَ، فیَقتُلَهُمُ المُسلمونَ حتّى یَختَبئ الیَهودِیُّ وَراءَ الحَجَرِ و الشَّجَرِ، فیقولَ الحَجَرُ و الشَّجَرُ: یا مُسلمُ، یا عبدَ اللّه ِ، هذا یَهودِیٌّ خَلفِی فَتَعال فَاقتُلهُ؛ پیش از قیامت، شما با یهودیان نبرد خواهید کرد، در این جنگ یاری خداوند با شما خواهد بود و یهودیان نابود خواهند شد و کمین‌گاه‌ها و سنگر‌های آنان از بین خواهد رفت. در این نبرد آن‌ها هیچ جای امنی در زمین نخواهند داشت. حتی اگر یهودیان پشت سنگ‌ها پنهان شوند آن سنگ‌ها یهودیان را لو خواهند داد و هر سنگ خواهد گفت: در پشت من یک یهودی کمین کرده است بیایید او را مجازات کنید.»

ما می‌دانیم هم‌اکنون هم بین مسلمانان فلسطین و لبنان از یک طرف و حکومت اسرائیل از طرف دیگر حالت جنگ وجود دارد. اما در آستانه‌ ظهور این جنگ گسترده و فراگیر خواهد شد. مسلمانان به لطف خداوند قدرت خواهند گرفت و یهودیان و طرفداران‌شان به ضعف و ناتوانی دچار خواهند شد. به‌طوری که طبق سخن پیامبر(ص) همه‌ جا برای یهودیان ناامن خواهد شد، حتی زیر سنگ‌ها.

ممکن است منظور از سنگ، همان سنگر‌ها و پناهگاه‌ها باشد. یعنی یهودیان در آن روز حتی در سنگر‌های خودشان هم جای امنی نخواهند داشت. ممکن است نا‌امن‌ بودن سنگر‌های یهودیان به این معنا باشد که مسلمانان در آن روز بین یهودیان نفوذ می‌کنند و از خبرهایشان آگاه می‌شوند. ممکن هم است به این معنا باشد که در آن زمان مسلمانان از نظر علمی به جایی می‌رسند که می‌توانند دستگاه‌های شنود نامرئی در بین یهودیان و پناهگاه‌هایشان نصب کنند و از اخبار یهودیان و نقشه‌هایشان به خوبی آگاه شوند. ممکن هم است معنای دیگری داشته باشد. اما به هر حال در آن روز مسلمانان شاهد ضعف و نابودی یهودیان و قدرت اسلام در سرتاسر جهان خواهند بود.

پیامبر(ص) فرمودند: قیامت برپا نشود، تا اینکه مسلمانان با یهود بجنگند و در این جنگ مسلمانان یهود را مى‌کُشند تا جایى که یهودى پشت سنگ و درخت پنهان مى‌شود و آن سنگ و درخت مى‌گوید: اى مسلمان! اى بنده خدا! این یهودى در پشت من پنهان است، بیا و او را بکش. (صحیح مسلم، جزء‌۴، حدیث ‌۲۲۳۹)

منبع: خبرگزاری ایکنا
کلمات کليدي
یادداشت
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 709
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما