در پنجمین اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی انجام شد؛ کسب دریافت سند ملی توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سه عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پنجمین اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی موفق به دریافت سند ملی شدند.  به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ،پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس ملی سرآمدان آموزشی برگزار شد و در این مراسم، 14 سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی شدند. در میان 14 سرآمد کرسی ها، سه عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان سرآمدان «کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد و مناظره» معرفی و تجلیل شدند.

آیین پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس ملی سرآمدان آموزشی، به‌ منظور ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی و حمایت از نظریه‌پردازان موفق، با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره و جمعی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار و از استادان برتر حوزه‌های نظریه‌پردازی و آموزش تجلیل شد.
در این اجلاسیه، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با اشاره به روند برگزاری اجلاسیه پنجم اظهار داشت: اجلاس‌های ما دوسالانه است. در طی این دو سال 68 طرح در کمسیون¬های تخصصی شش گانه مورد نقادی و ارزیابی قرار گرفت که از بین این 68 طرح، مواردی به هیئت داوری ارجاع داده شد، 14 نظریه مورد تأیید قرار گرفت که در این جلسه از 5 نظریه و نظریه‌پرداز، 7 کرسی نوآوری و دو ناقد تجلیل خواهیم کرد. همچنین  دو هزار و هفت کرسی ترویجی برگزار کردیم.
بر اساس این گزارش، حجت الاسلام دکتر سیف الله صرامی دانشیار و رئیس پژوهشکده فقه و حقوق به عنوان نوآور «نظریه فقهی نفی ظلم»  و ناقد «نظریه قاعده عدالت در فقه نظر مرحوم آیت الله صانعی»؛ حجت الاسلام دکتر احمدرضا یزدانی مقدم دانشیار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به عنوان نوآور «نظریه آئینگی وحی الهی، حکومت و قانون در سنت فلسفۀ سیاسی اسلامی»؛ و حجت الاسلام دکتر خدامراد سلیمیان دانشیار پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به عنوان ناقد «نظریه افزایش تسامح در نقد روایات، عامل آسیب‌های نوپدید در آموزه‌های مهدویت» معرفی و تجلیل شدند.

لازم به ذکر است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با برگزاری 4 کرسی تخصصی موفق توسط سه عضو هیات علمی، در میان همه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها بیشترین ارایه نظریه موفق را به خود اختصاص داد.

 
منبع: گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی معاونت پژوهشی
کلمات کليدي
پنجمین اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی, پژوهشکده فقه و حقوق, پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی, اخبار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 319
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما