مرکز فرهنگ و معارف قران کریم

مدیر گروه فرهنگنامه های قرانی: جامع‌ترین معجم قرآنی به زبان اردو منتشر شد

حجت الاسلام عیسی زاده، مدیر گروه فرهنگنامه های قرانی در گفتگو با ایسکا گفت: جلد دوم بزرگ‌ترین معجم موضوعی قرآن به زبان اردو منتشر شده، این اثر ترجمه جامع‌ترین فرهنگ‌نامه قرآنی است که از سوی گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ‌ و معارف قرآن تدوین گردیده است.

به گفته وی، فرهنگ قرآن یک اثر کم نظیر قرآنی در 33 جلد، طی پانزده سال تلاش پژوهشگران تدوین و در سال 1388 به پایان رسید. این اثر فاخر، در مجامع بین‌المللی، افتخارات ارزشمندی را به خود اختصاص داده است که در سال 1391 به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده شد.
عیسی زاده ادامه داد: با توجه به اهمیّت این اثر و کثرت تقاضای محققان اردو زبان، ترجمه اردوی آن با همکاری مؤسسه امام المنتظر و مرکز فرهنگ و معارف قرآن آغاز گردید که جلد اول آن در سال 1393 منتشر گردید و هم‌اکنون جلد دوم آن نیز از چاپ خارج و در اختیار پژوهشگران اردو زبان قرار گرفته و در کشورهای اردو زبان، عرضه خواهد شد.
به گفته وی، در این جلد مدخل‌های آزر، آسانی، آسایش، آسمان، آسیه، آصف بن برخیا، آل ابراهیم، آل داود، آل عمران، آل فرعون، آل لوط، آل موسی، آل هارون، آل یعقوب، آمریت مورد بحث قرار گرفته است. و با توجه به این که در ترجمه اردو، علاوه بر برداشت‌های مرتبط، ترجمه آیات نیز به زبان اردو، ارائه خواهد شد، تعداد مجلدات به هشتاد جلد خواهد رسید.
حجت الاسلام عیسی زاده در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های این اثر کم‌نظیر قرآنی، ارائه جزئی‌ترین اطلاعات قرآنی به صورت الفبایی موضوعی می‌باشد که در قالب سه هزار مدخل اصلی و بیش از 65 هزار عناوین فرعی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

کد 77
منبع:اختصاصی سایت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
كلمات كليدي : اخبار فرهنگ قرآن

تاریخ خبر: 1394/2/13 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 5011 تعداد بازدید امروز: 6
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 5012
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما