مرکز فرهنگ و معارف قرآن کتاب «علوم قرآن در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)»منتشر شد کتاب علوم قرآن در احادیث اهل بیت، اثر دکتر فرج الله میرعرب، عضو هیات علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش واحد خبر پایگاه معارف قرآن، کتاب«علوم قرآن در احادیث اهل بیت» به قلم دکتر فرج الله میرعرب، و به کوشش مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

مؤلف با توجه به این نکته که داناترین افراد به علوم قرآن پس از پیامبر(ص)، علی(ع) و فرزندان او هستند،‌ کوشیده علوم قرآن را بر اساس نگاه آنان و احادیث نقل شده استخراج و در یک مجموعه تدوین کند تا به این وسیله جایگاه و نقش آن بزرگواران را در بنیانگذاری این علم نمایان سازد.

این اثر در هفده فصل به مباحثی چون: اهل بیت و علوم قرآن، وحی و نزول قرآن، اسباب نزول، جمع و تالیف قرآن، محکم و متشابه، نسخ، ناسخ و منسوخ، عام و خاص، مطلق و مقید، ظاهر و باطن قرآن، اعجاز قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، زبان قرآن، تفسیر و ... پرداخته است و مباحثی نوین چون زبان قرآن، وحیانیت الفاظ و حدوث و قدم برای اولین بار در این حوزه بررسی شده است.

شایان ذکر است این اثر به همراه 13 عنوان دیگر از مرکز فرهنگ و معارف قرآن، طی مراسمی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

یادآور می شود، علوم قرآن در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)، تألیف فرج الله میرعرب، در 816 صفحه و 1000 شمارگان، توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده و در اختیار قرآن‌پژوهان قرار گرفته است.

منبع: پایگاه معارف قرآن
کلمات کليدي
اخبار فرهنگ قرآن
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1644
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما