عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: متون و گفتمان تمدنی امروز، منابع مورد اشاره مباحث تمدنی هستند رییس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروز یک متون و گفتمانی را در اختیار داریم که وقتی می خواهیم سخن از تمدن بگوییم، می توانیم به این منابع اشاره کنیم. به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ) به نقل از پایگاه خبری  دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی «رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی و رییس مرکز الحضاره لتنمیه الفکر الاسلامی» در آیین رونمایی از آثار پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، بحث مطالعات تمدنی و نگرش تمدنی به حوزه فرهنگ، دانش و سیاست جوانه زد.


وی گفت: تقریباً حدود 20 سال گذشته تا این بحث در حوزه های علمیه جدی شود و تقریباً از دهه 70 رویکرد تمدنی به عرصه فکر و دانش آمد و بحث های سیاسی با عمیق بیشتری مورد مطالعه قرار گرفت؛ این که ما هسته اصلی نگرش خود در دنیای امروز را باید بر اساس مؤلفه های تمدنی بسازیم و جهان را از این دریچه ببینیم و وارد تعامل شویم.

رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در سال های دهه 70 بحث مطالعات تمدنی در محافل مختلف مطرح شد و به تدریج این بحث وارد فضای آکادمیک شد.

وی افزود: باید کارهای علمی و معرفتی را باید از نقطه ای کوچک اما درست و دقیق شروع کرد و باید خستگی ناپذیر پیش رفت و برای آن، تولیدات جدیدی را پیش ببریم و به عرصه قابل مراجعه و استناد برای اندیشمندان و دانش پژوهان قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی اظهار داشت: امروز با همت دوستان پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی شاهد شکل گیری ادبیات علمی زیر ساختی هستیم و امروز یک متون و گفتمانی را در اختیار داریم که وقتی می خواهیم سخن از تمدن بگوییم، می توانیم به این منابع اشاره کنیم.
 
منبع: پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )
کلمات کليدي
هفته پژوهش 99, مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی - اسلامی, دکتر محمد تقی سبحانی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 376
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما