منو
تازه های نشر
دوشنبه 13 آذر 1391 غبارزدايي از درخشان ترين خورشيد روزگار ما
عنوان لاتين: غبارزدايي از درخشان ترين خورشيد روزگار ما
چكيده:
كتاب عجيب ترين حقيقت تاريخ در پاسخ به كتابي با عنوان «متي يشرق نورك ايها المنتظر» نوشته يك نويسنده وهابي به نام عثمان بن محمد الخميس نگاشته شده و در واقع پاسخي است علمي و مستند به آنچه در اين كتاب آمده كه با عنوان عجيب ترين دروغ تاريخ به فارسي ترجمه و منتشر شده است.
توضيحات:

به گزارش سرويس علمي و فرهنگي خبرگزاري حوزه، كتاب عجيب ترين حقيقت تاريخ به قلم مهدي يوسفيان در واقع در جهت رفع شبهه و غبارزدايي هايي است كه توسط كتاب فوق عثمان خميس در پيرامون موضوع مهدويت و امامت پديد آمده و در واقع نويسنده وهابي تلاش كرده است در عقايد حقه شيعه در موضوع امام زمان(عج) خلل هاي فكري و شكافهاي انديشگي به وجود آورد و به خيال خود مباني آنرا زير سوال برد.

او مي خواهد ثابت كند آنچه شيعه به عنوان امام مهدي بدان معتقد است و او را امام دوازدهم مي داند امر باطلي است و موعودي كه نبي مكرم اسلام به نام مهدي معرفي كرده اند همان مهدي است كه اهل سنت بدان باور دارند.

در كتاب عجيب ترين حقيقت تاريخ اين مطلب مورد بررسي واقع شده است كه آيا واقعا آن نويسنده وهابي راه انصاف پيموده و ديدگاه شيعه را به درستي بيان كرده و به نقد كشيده يا آنكه نظر مكتب تشيع را به درستي مطرح نكرده و سعي نموده مسائلي را به خواننده القا كند و حتي در مواردي هم به عمد و از روي شيطنت يا به سوء و از روي جهالت و به خاطر عدم فهم درست متن روايت، برخي روايات را به غلط ترجمه و توضيح داده است.

در كتاب عجيب ترين حقيقت تاريخ در ابتداي هر بخش، سوالات و شبهات مهم و اصلي آن نويسنده مطرح و سپس ديدگاه شيعه تشريح شده است و در ضمن ارائه مستندات و دلايل شيعه، پاسخ شبهات و سوالات نيز داده شده است.

كتاب در چهار بخش تأليف و تصنيف شده است:

امامت، ميلاد حضرت مهدي امام مهدي(عج)، دوران غيبت و بالاخره قيام و ظهور.

روش كتاب در پاسخگويي به شبهات و سوالات اين گونه است كه به جاي آنكه سوالات و شبهات به صورت مستقيم مطرح و جواب داده شود ديدگاه شيعه در مورد جانشين پيامبر خاتم به شكل ساده و روان مطرح شده به گونه اي كه علاوه بر آشنايي مخاطبين با امامت و مهدويت از نظر شيعه، شبهات و سوالات مطرح شده نيز جواب داده شود.

انتخاب اين روش به دو دليل بوده است؛

اول اينكه معارف يك مكتب به هم پيوسته و مفسر يكديگرند. بيان سلسله وار معارف باعث مي شود اعتقادات ما به درستي مطرح شود.

و دوم اينكه برخي سوالات و شبهات، چند بار و به شكل هاي مختلف تكرار شده است و گاه با هم تداخل دارند. در اين روش كه كتاب به كار برده پاسخ ها بهتر و كامل تر بيان مي شود.

كتاب عجيب ترين حقيقت تاريخ را انتشارات بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(عج) در دو هزار نسخه و به قيمت 3800 تومان منتشر كرده است.

علاقه‌مندان در قم با شماره 7737801-0251 و نيز 09109678911 تماس بگيرند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما