ديدار رئيس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامي بامسؤل هماهنگي گفتگوي اديان كشور اتريش

به گزارش خبرنگار مهر  حجت‌الاسلام احمد مبلغي در ديدار پرفسور فرانتس گماينر پرانتزل مسئول هماهنگي گفتگوي اديان كشور اتريش خاطرنشان كرد: به نظر ما مشكلات فعلي ميان اديان، طبيعي و نزديك به نگاه‌هاي اوليه و فطري نيست و اميدواريم اين مشكلات در سطح جهان از طريق گفتگو، انجام سفرها و نشست‌هاي علمي و تعامل انديشمندان با يكديگر به حداقل برسد.

وي گفتگو را مهم‌ترين ساز و كار براي رفع مشكلات و سوء تفاهم‌هاي احتمالي ميان اديان دانست و گفت: در دين اسلام، گفتگو از اهميت بالايي برخوردار است و بر اساس آموزه‌هاي قرآن، گفتگو از سه شان بين ادياني، فراعصري و فرادنيوي بودن برخوردار است.

وي با اشاره به عملكرد و دستاوردهاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خاطرنشان كرد: اين پژوهشگاه در ميان مراكز علمي دين پژوهشي ايران رتبه اول را دارد.

مبلغي خاطرنشان كرد: مطالعات ما در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در چند حوزه از جمله فلسفه دين، اخلاق و پاره ديگري از فلسفه‌هاي مضاف، فقه و حقوق، فلسفه متافيزيك، كلام اسلامي و انديشه سياسي، فرهنگي - اجتماعي، دايره‌المعارف و تزارس نويسي مي‌باشد.

وي گفت: ما در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بيش از 90 عضو هيئت علمي با رتبه دكترا و كارشناسي ارشد و  حدود 400 محقق با تجربه و فعال داريم.

رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي يادآور شد: تاكنون 500 عنوان كتاب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي تاليف و تدوين و منتشر شده است و هم اكنون به عنوان بزرگ‌ترين مركز دين پژوهي كشور فعاليت‌هاي چشمگيري را در دست اقدام دارد.

شايان ذكر است كه از 500عنوان كتابي كه در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامي منتشر شده است 100عنوان مختلف آن مربوط به مركز احيا مي باشد .علاوه بر آن موسوعه هاي شهيد اول ،شرف الدين،بلاغي،سيد مرتضي علم الهدي،محسن امين در اين مركز جمع آوري وتدوين شده است.    

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما