لبنان ميزبان دومين كنگره بين‌المللي شهيدين

 
لبنان ميزبان دومين كنگره بين‌المللي شهيدين
دومين كنگره بين‌المللي شهيدين(شهيد اول و ثاني) با تاكيد بر ابعاد سياسي و وحدت‌گرايي انديشه‌ها و آراي اين دو متفكر و نويسنده لبناني، نهم خرداد در لبنان برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل، حجت‌الاسلام شيخ حسن بغدادي، دبير دومين كنگره بين‌المللي شهيدين، با بيان اين خبر اظهار داشت: تاكنون بيش از 35 مقاله از كشورهاي مختلف ايران، عراق، سوريه، الجزاير، لبنان و ساير كشورهاي اسلامي به دبيرخانه اين كنگره ارسال و تاييد شده‌اند.
وي با بيان اين كه «محور اصلي مقالات اين كنگره بر مطالعات علمي، وحدت اسلامي، زندگي‌نامه، جنبه‌هاي علمي به ويژه ادبياتي شهيدين، فقه و اصول استوار است» گفت: در نخستين كنگره شهيدين كه 18 ماه پيش در قم برگزار شد، بيشتر به جنبه‌هاي علمي شهيدين پرداخته و به جنبه سياسي و وحدت‌گرايي آنها توجه اندكي شد. بنابراين در دومين كنگره بر محورهاي سياسي و تقريبي شهيدين تاكيد بيشتر خواهد شد.
 بغدادي تصريح كرد: در مراسم افتتاحيه اين همايش شخصيت‌هاي برجسته لنبان از جمله رييس مجلس اين كشور سخنراني خواهند كرد. برخي از علما و شخصيت‌هاي ايران نيز براي حضور در اين كنگره بين‌المللي به كشور لبنان دعوت شده‌اند.
دبير دومين كنگره بين‌المللي شهيدين يادآور شد: با توجه به شرايط حساس جهان اسلام، در اين كنگره بر مساله وحدت جهان اسلام و نگاه شهيدين به مساله تقريب تاكيد فراواني مي‌شود.
در پايان هريك از اين كنگره‌ها، مجموعه مقالات در قالب كتاب و موسوعه منتشر خواهند شد.
 شهيد اول محمدبن مكي ابن احمد عاملي نبطي جزيني سال 734 هجري قمري در لبنان چشم به جهان گشود و سال 786 هجري قمري به دست متعصبان به شهادت رسيد. شهيد ثاني زينالدين‌بن علي ابن احمد جبعي عاملي سال 911 هجري قمري در لبنان متولد شد و سال 966 هجري قمري به دست متحجران كوردل به شهادت رسيد. آثار اين دو شهيد به ويژه كتاب «لمعه» شهيد اول و كتاب «شرح لمعه» شهيد ثاني همچنان در حوزه‌هاي علميه جهان تشيع تدريس مي‌شوند. اين دو شخصيت لبناني‌اند و در ايران، عراق و برخي كشورهاي ديگر از درجه ارزش و اعتبار بالايي برخوردارند.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما