نمايشگاه احياي آثار اسلامي در قم برگزار شد.

 به مناسبت هفته پژوهش نمايشگاه احياي آثار اسلامي به همت مركز احياي آثار اسلامي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در سالن همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي برپا شد.

به گزارش خبرگزاري رسا به نقل از اداره همكاري‌هاي علمي وبين الملل، مسوول برگزاري اين نمايشگاه گفت: در نمايشگاه احياي آثار اسلامي كه شعار اصلي آن علميت، فعاليت و خلاقيت است 60 عنوان از آثار منتشر شده و 30 عنوان از آثار در دست اقدام اين مركز، مانند موسوعه شهيد اول در 20 جلد، موسوعه شهيد ثاني در 30 جلد، آثار كاشف الغطا در 45 جلد، آثار علامه بلاغي در 9 جلد، آثار شرف الدين در 11 جلد، انوارالفقاهه در 12 جلد و آثار شيخ بهايي در 22 جلد و ... به نمايش گذاشته شد.

شوقي شالباف روز دوشنبه در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه ، هدف از برپايي آن را آشنايي نخبگان، اساتيد و طلاب و محققان با دستاورهاي علمي تحقيقي مركز احياي آثار اسلامي و آثار در دست انتشار اين مركز ذكر كرد و خاطرنشان كرد: تا سال آينده 40 عنوان، به آثار منتشره مركز احياي آثار اسلامي اضافه خواهد شد.

مدير مركز احياي آثار اسلامي ادامه داد: اين آثار در حوزه هاي مختلف فقه و اصول ، فلسفه و كلام، اخلاق و تربيت،تاريخ وسيره معصومين،حقوق، موسوعه‌ها، تفسير، فهرست،رجال و تراجم و كتاب شناسي مي‌باشد.

وي ادامه داد: مركز احياي آثار اسلامي علاوه بر احياي آثار، فقه و فكر آل محمد(ص) اقدام به ترويج اين آثار را نيز خواهد كرد.

وي با اشاره به اهميت آثار اسلامي گفت: تهاجم فرهنگي از طريق فيزيك، شيمي و رياضيات به سمت ما نيامده است بلكه دشمنان تهاجم را از طريق عقيده و افكار متوجه ما كرده‌اند بنابراين ما بايد با مراجعه به آثار گذشتگان و تلاش براي احياي آثار اسلامي، به شبهات پاسخ دهيم.

شوقي شالباف يادآورشد: هر اثر يا موسوعه‌اي كه در مركز احياي آثار اسلامي چاپ خواهد شد بايد 14 مرحله حساس را طي كرده تا منتشر شود و گاهي براي جمع آوري آثار يك شخصيت بايد آثار يا تكه‌هايي از كتاب هاي ايشان كه در كشورهاي مختلف پراكنده است را شناسايي و به دست آوريم.

وي ادامه داد: مركز احياي آثار براي ادامه و حفظ هويت علمي، ديني و تاريخي و ميراث گرانقدر حوزه علميه شيعه، فراهم كردن فرصت‌ها در زمينه پژوهش‌ها و درس‌هاي اسلامي براي استفاده صحيح از آثار مدون علمي و ديني انديشمندان گذشته، تبيين نقش موثر علماي شيعه در توسعه تمدن اسلامي و آشكار ساختن تصاوير واقعي علما، فلاسفه و متكلمين برجسته شيعه و نوآوري‌هاي علمي و معرفتي آنها و نگهداري آنها از تمام عوامل آسيب رساننده و نابودكننده تلاش مي‌كند

شوقي شالباف افزود: اين مركز در نظر دارد شعائر امام حسين(ع) را از زمان شيخ مفيد تاكنون به صورت چند جلد چاپ نمايد.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما