منو
اخبار مؤسسه

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهان، سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
1398/10/2 دوشنبه رسالت خانواده حوزوی، تبلیغ فرهنگ اسلامی شیعی است سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان گفت: رسالت اجتماعی خانوده های حوزوی، تبلیغ فرهنگ اسلامی شیعی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از پایگاه خبری صاحب نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهانی در چهارمین نشست خانواده طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین  در مورد اهمیت تشکیل خانواده در اسلام اظهار کرد: هر کس خانواده تشکیل دهد نیمی از دینش را حفظ کرده است و در اسلام هیچ بنیانی نزد خدا محبوب تر از ازدواج نیست.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان گفت: اعتبار و قداست و عظمت خانواده از نظر اسلام یعنی نیمی از دین خدا و در این کره خاکی با عظمت تر از دین خدا چیز دیگری وجود ندارد و به این خاطر که درون دین خدا خود خدای متعال و قرآن و پیامبرانند و چهره ملکوتی خانواده موازی با نیمی از دین خدا است.

وی افزود: در آموزه های دینی و روایی روایتی به ما رسیده که اهمیت خانواده های حوزوی را نشان می دهد: عالمان وارثان پیامبرانند که آن ها عالم دین بودند؛ کسانی بودند که دین خدا و آیین خدا و اخلاق الهی و دینی را به مال آموختند. پس عالمان دینی وارثان انبیا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی بیان کرد: تا ما حوزویان  از نفسانیات خودمان جدا نشویم از خود حیوانی و نفسانی جدا نشویم وارث انبیا نمی شویم؛ روایت «حاسبوا قبل ان تحاسبوا و حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبو ا وزنوها قبل ان توزنوا» یعنی قبل از این که بمیری و قیامت شود خودت قیامت را بر پا کن و خودت به محاسبه بنشین.

وی با بیان اینکه تا این مردن نفسانی و مردن حیوانی در ما اتفاق نیفتد وارث انبیاء محقق نمی شود، تصریح کرد: در کشور 55 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل داریم و  47 هزار طلبه خواهر فارغ التحصیل است.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان ادامه داد: رسالت خانواده حوزوی این است که وقتی نظام و حوزه و دفتر برای آنها هزینه می‌ کند دو رسالت برای او ترسیم کرده است و اول هر کدام از این افراد باید درون خانواده را پاک کنند؛ خانواده حوزوی در هر محله مانند ماه و ستاره باید بدرخشد و عالی باشد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از طلبه های ما این چنین هستند و قداست و نورانیت در آنها وجود دارد و مردم آن ها خانه آن ها را ملجأ و پناهگاه دینی و اخلاقی خود می دانند؛ رسالت اجتماعی خود را فراموش نکنیم و  نباید حوزوی خانه نشین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی تأکید کرد: رسالت اجتماعی، تبلیغ فرهنگ اسلامی شیعی است، زمانی می گفتند به ما حکم تبلیغی بدهید اما الان این دنیا مجازی پیش روی ما است و به زیبای می توانیم تبلیغ کنیم ولی بعضی از ما در این دنیای مجازی غرق شدیم و بی هدف پیش می‌رویم بدون این که تلاش کنیم و خود را از این دنیا نجات دهیم و دیگران را نیز نجات دهیم.


مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز


 



 


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 315
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما