منو
اخبار مؤسسه

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/12/7 سه‌شنبه رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: جشنواره فرهنگی امین؛ بازنمای امتداد اجتماعی حوزه های خواهران رئیس دفتر تبلیغات اسلامی کار فرهنگی، هنری و رسانه ای را اثبات حقایق و رساندن حق به گوش مردم دانست و گفت: این مسئله در مدار تمدن سازی اسلامی و اقامه دین و توحید قرار دارد و این جشنواره یک قدم کوچک در این مسیر است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در جلسه توجیهی جشنواره فرهنگی هنری امین ویژه خواهران طلبه، با اشاره به این که امروز همه برخورداری هایی که در جامعه اسلامی وجود دارد از دستاوردها و برکات نظام و انقلاب است اظهار کرد: اگر انقلاب نبود به یقین هرگز چنین سامانه باعظمتی به نام حوزه های علمیه خواهران شکل نمی گرفت.

وی افزود: و به لحاظ این که تجربه ارزشمند، فاخر و بلنددامنه مدارس علمیه خواهران از برکات نظام است، لذا امسال همزمان با  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پیشنهاد داده شد برای این که تأثیر فرهنگی و اجتماعی این رویداد را در جامعه معرفی کنیم حرکتی انجام شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان سابقه خوب حوزه های علمیه خواهر در عرصه های دانشی و پژوهشی و تربیت طلاب در تمام سطوح حوزوی گفت: سال آینده از برخی موسسات آموزشی حوزه، فارغ التحصیلانی خواهیم داشت که مدرک سطح 4 حوزه را دریافت می کنند و این ارزش بالایی است، اما دستاورد مدارس علمیه منحصر به عرصه های دانشی و پژوهشی نیست، بلکه شعاع بلندی در عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و رسانه ای دارد  و به دلیل این که در جایی آمار آن درج نشده و کنار هم قرار نگرفته به چشم نمی آید.

وی افزود: روش ها و قالب های مختلفی در دنیا وجود دارد که می تواند از این جنس فعالیت ها را به رخ بکشد و یکی از آنها قالب جشنواره و نمایشگاه است و ما در حد بضاعت خود به این عرصه ورود کرده ایم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تاکید بر جایگاه ارزشمند تبلیغ  و ترویج دین به فرمایشی از رهبر انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب پیرامون تمدن سازی اسلامی فرمودند: اگر در یک نقطه از جهان بحث تمدن ایرانی اسلامی را عینیت دهیم کار علمی و خواسته دنیا به سمت ما متمایل می شود.

وی اضافه کرد: البته رهبر انقلاب پایه های چهارگانه توحید، عبودیت، کرامت انسانی و سبک زندگی اسلامی را برای تمدن سازی اسلامی عنوان کردند که جزء ماموریت مبلغین است و اگر بتوانیم این چهار مورد را در جامعه تحقق دهیم، تمدن اسلامی را رقم زده ایم.

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: غرب ادعا می کند که انسان محور است در حالی که ما نیز می گوییم انسان محور هستیم، اما انسان خداشناس و موحد، محور تمدن است و این انسان کرامت و ارزش دارد و اگر شعاع این تفکر ادامه یابد، به تمام ابعاد زندگی انسان به عنوان سبک زندگی تسری خواهد یافت و همین مسئله است که جزء ماموریت مبلغین بوده و باید برای آن تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: این چهار رکن در جامعه تجلی پیدا نمی کند، مگر با استفاده از ابزار و رسانه های فرهنگی، هنری و تبلیغی و این به آن معنا است که اگر عمیق ترین دانش های کلامی و فلسفی را به دست آوریم و در کتاب و کتابخانه قرار دهیم، اما در عالم منتشر نکنیم، هیچ کس موحد نخواهد شد و لذا فعالیت طلاب و مبلغین امتداد فعالیت های علمی دقیقی است که بزرگان دین در اثبات مفاهیم دین انجام داده اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، کار فرهنگی، هنری و رسانه ای را اثبات حقایق و رساندن حق به گوش مردم دانست و افزود: این مسئله در مدار تمدن سازی اسلامی و اقامه دین و توحید قرار دارد و این جشنواره یک قدم کوچک در این مسیر است.





 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 111
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما