منو
اخبار مؤسسه

خانم ناهید قاسم پور، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
خانم ناهید قاسم پور، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
1397/10/5 چهارشنبه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین بررسی خواهد شد؛ «اصول و فنون مناظره» مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نشست علمی «اصول و فنون مناظره» را ویژه طلاب خواهر برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، خانم قاسم پور، مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین گفت: مناظره يكی از مهم ترین روش های ارتباط كلامی برای بيان ديدگاه و باورها و از بهترین راهکارهای دستیابی کشف واقعیت است.

وی با بیان این که فهم درست و استفاده مناسب از این فن می تواند در روشن ساختن حقیقت بسیار مفید باشد، تصریح کرد: قرآن کریم در آیات متعددی بر آن تأکید کرده و انبیای الهی در تبلیغ و ارشاد مردم به صورت گسترده ای از مناظره و گفتگو به عنوان یک اصل مهم برای رفع مشکلات علمی و اعتقادی مردم و آگاه ساختن آنان از حقايق هستی بهره برده اند و اسلام بيش از دیگر ادیان بر آن پافشاری كرده است.

قاسم پور ادامه داد: در آیه 125 سوره «نحل» می خوانیم «
ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» با حکمت و اندرزِ نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن.

وی اذعان داشت: قدم گذاشتن در وادى مناظره، نيازمند داشتن سعة صدر فراوان، دانش لازم و منطق قوى در برابر نظرات ديگران است زيرا هيچ كس نمى تواند جز با منطق و برهان، ديدگاه خود را بر ديگرى بقبولاند.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین گفت: با بررسی مناظره در سیرة معصومین علیهم السلام پی می بریم، ایشان به کسانی که با فن مناظره آشنایی نداشتند، اجازة ورود به مناظره را نمی دادند.

وی بیان داشت: معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین نشست علمی «اصول و فنون مناظره» را با هدف توانمند سازی طلاب خواهر در این عرصه با حضور استاد مجید مهدوی در تاریخ چهارشنبه 5 دی ماه 97  ساعت 9:30 صبح برگزار می نماید.


مشاهده در خبرگزاری شبستان



 

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 105
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما