اخبار
شماره جدید دو فصلنامه جستارهای اقتصادی منتشر شد

دیپنا: چهاردهمین شماره دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی جستارهای اقتصادی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از خبرگزاری رسا، چهاردهمین شماره دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی جستارهای اقتصادی با رویکرد اقتصادی اسلامی و تحولات بنیادین کاهش تصدی‌گری بخش عمومی اقتصاد ایران منتشر شده است

«
تعادل بازار سرمایه در اقتصاد اسلامی»، «بررسی سیستمی تعیین نرخ سود بانکی در ایران»، «جرایم اقتصادی، نابرابری توزیع درآمد و توسعه اقتصادی؛ اقتصاد ایران (1364-1385)»، «مدل رتبه بندی ریسک اعتباری کشورهای در حال توسعه به روش تحلیلی مؤلفه های مستقل»، «بهسازی نظام بازنشستگی و اثرهای آن بر توزیع درآمد: فقر و انباشت سرمایه با...»، «توزیع درآمد حاصل از فرایند تولید (از نظر نئوکلاسیک ها و برخی اندیشمندان اسلامی)» و «بررسی کاربرد الگوریتم ابتکاری ـ ترکیبی ژنتیک و نِلدر ـ مید در بهینه سازی پورتفوی»، عناوین مقالات این شماره است.

تعادل بازار سرمایه در اقتصاد اسلامی

این مقاله به بررسی تعادل بازار سرمایه در یک اقتصاد اسلامی، به وسیله مدل سازی رفتار عوامل اقتصادی و توسعه یک مدل تعادل عمومی در اقتصاد اسلامی پرداخته است.

بررسی سیستمی تعیین نرخ سود بانکی در ایران

هدف این پژوهش، شناخت و بررسی جامع بانکداری اسلامی، به مفهوم سود بانکی و عوامل تعیین کننده آن است.

جرایم اقتصادی، نابرابری توزیع درآمد و توسعه اقتصادی؛ اقتصاد ایران (1364-1385(

هدف اصلی این مقاله بررسی روابط کوتاه مدت، دراز مدت و علیت بین جرایم اقتصادی، نابرابری توزیع در آمد، فقر و رشد اقتصادی است.

مدل رتبه بندی ریسک اعتباری کشورهای در حال توسعه به روش تحلیلی مؤلفه های مستقل

هدف اصلی این مقاله، ارائه مدلی برای رتبه بندی ریسک اعتباری کشورهای در حال توسعه است. به دلیل آنکه هیچ تئوری جامعی درباره ارزیابی ریسک اعتباری کشورها وجود ندارد و از طرف دیگر، فرآیند رتبه دهی ریسک اعتباری توسط مؤسسه های رتبه دهنده کاملا شفاف نیست.

بهسازی نظام بازنشستگی و اثرهای آن بر توزیع درآمد: فقر و انباشت سرمایه با کاربردی برای ایران

این مقاله در چارچوب یک الگوی نسل های همپوشان دو دوره ای به تحلیل و شبیه سازی بهسازی نظام بازنشستگی ایران می پردازد تا از این رهگذر بتوان اثرات انتقال از نظام بازنشستگی پرداخت جاری به نظام بازنشستگی اندوخته کامل را بر انباشت سرمایه، توزیع درآمد و فقرمطالعه کرد.

توزیع درآمد حاصل از فرایند تولید (از نظر نئوکلاسیک ها و برخی اندیشمندان اسلامی)

این جستار از میان انواع توزیع تنها با یک گونه از آن یعنی (توزیع محصول میان نهادهای تولید) سر و کار دارد.

بررسی کابرد الگوریتم ابتکاری ـ ترکیبی ژنتیک و نِلدر ـ مید در بهینه سازی پور تفوی

این پژوهش، علاوه بر بررسی روش های کلاسیک و ابتکاری در بهینه سازی، الگوریتم های ابتکاری را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را بر مسئله بهینه سازی پورتفوی در بورس اوراق بهادار تهران بین سی و پنج شرکت از پنجاه شرکت برتر بازار، اعمال می کند.

چهاردهمین شماره دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی جستارهای اقتصادی به صاحب امتیازی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مدیر مسؤولی علیرضا اعرافی با شمارگان 1500 نسخه در 212 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر شده است.

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما