اخبار
همایش "زن در جهان اسلام" برگزار می‌شود

دیپنا: انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران در راستای اهداف علمی خود پنجمین همایش "زن در جهان اسلام در دو سده 19 و 20 میلادی" را 30 آذر و اول دی در تهران برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، آشنایی با مطالعات زنان در کشورهای اسلامی، آشنایی با رویکرد های نوین در حوزه اسلام و مسئله زنان، شناخت و تبیین موقعیت زن در تاریخ و جوامع اسلامی در دوران جدید و معاصر، فراهم آوردن عرصه ای برای هم اندیشی پژوهشگران در حوزه مسائل زنان و اسلام از جمله اهداف این همایش عنوان شده است .

مطالعات زنان (تأملات نظری و روش شناسانه)، تبار شناسی مسائل زنان در جهان اسلام، تاریخ نگاری زنان در جهان اسلام، مسئله زن دراندیشه اسلام معاصر، اسلام و مسئله جنسیت، زنان و تفکر ناسیونالیسم در جهان اسلام ، زن مسلمان و جهانی شدن، نیز از جمله محورهای این همایش هستند.

این همایش با همکاری و مشارکت دانشگاه مفید، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، مؤسسه امام موسی صدر، انجمن علمی تاریخ اسلام، انجمن علمی ایرانی تاریخ برگزار و زمان دقیق آن متعاقبا اعلام میشود.

 

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما