اخبار
انتشار شماره جديد ماهنامه «ترنم وحی»

دیپنا: چهارمين شماره ماهنامه قرآنی «ترنم وحی» با عنوان «رمضان؛ ترنم قرآن، عطر بهاران» منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در چهارمين شماره ماهنامه قرآنی «ترنم وحی» (ويژه مردادماه) نوشتاری از آيت‌الله‌العظمی جوادی آملی در خصوص اهميت و بركات ماه مبارك رمضان و حقيقت و باطن اين ماه به‌چاپ رسيده ‌است.

از ديگر مطالب مطرح شده در اين ماهنامه آشنايی با سوره مباركه نساء، نام‌های اين سوره، ويژگی‌ها و موضوعات اصلی سوره، فضائل سوره و آمار عددی مربوط به آن است.

همچنين، مقاله‌ای از حجت‌الاسلام عبدالكريم بی‌آزار شيرازی با عنوان «كشف كشتی نوح(ع) در جودی» از ديگر مطالبی است كه در اين شماره منتشر شده است. اين مقاله به بررسی آثار كشتی قبل از زلزله، محل فرود كشتی به روايت قرآن، كشفيات باستان شناسان، عظمت كشتی نوح(ع) در قرآن و صنعت ذوب فلزات در كشتی‌سازی می‌پردازد.

از ديگر مباحث اين ماهنامه، مصاحبه اختصاصی با «آذرتاش آذرنوش» در رابطه با ترجمه گروهی قرآن كريم است. آذرنوش در اين مصاحبه ابتدا به تاريخ ترجمه قرآن كريم اشاره‌ای می‌كند، سپس به اين مطلب می‌پردازد كه چرا در ترجمه قرآن توجه به ترجمه‌های كهن اهميت دارد. وی در ادامه به نقد معادل‌های موجود در ترجمه واژگان قرآنی می‌پردازد و علت اينكه چرا خود تاكنون شروع به ترجمه قرآن كريم به ‌صورت گروهی نپرداخته، بيان می‌دارد.

از جمله ديگر مطالبی كه در اين شماره منتشر شده، می‌توان به نكاتی در باب اعجاز قرآن كريم در هستی، اسرائيليات و تأثير آن بر داستان‌های أنبياء (نسبت‌دادن شرك به آدم(ع) و حوا)، آخرين بازمانده عصر طلايی قرائت؛ استاد ابوالعينين شعيشع، سير تاريخی موسيقی قرائت قرآن كريم، تحقق شعار جهاد اقتصادی در فعاليت سازمان‌ها و مراكز قرآنی كشور اشاره كرد.

همچنين مصاحبه اختصاصی با حجت‌الاسلام حميد محمدی، قائم‌مقام قرآنی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و اشاره به برخی رويدادهای قرآنی در اين شماره از مجله «ترنم وحی» آمده است.

يادآور می‌شود، ماهنامه آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی، تحليلی «ترنم وحی» به صاحب امتيازی و مدير مسئولی مريم قاسم‌احمد و سردبيری مجتبی ايزدی منتشر می‌شود.

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما