اخبار
شماره 52 فصلنامه علوم سياسي

ديپنا: پنجاه و دومين شماره فصلنامه علمي ترويجي علوم سياسي به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) منتشر شد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني دين پژوهي ايران به نقل از روابط عمومي دانشگاه باقرالعلوم(ع) شماره پنجاه و دو اين فصلنامه به مطالبي مانند طبقه بندي و تحليل در روايات سياسي، اجتماعي امام باقر(ع)، رويكرد دولت هاي ساحلي و رژيم حقوقي درياي خزر، جايگاه امام محمد باقر(ع) در تبيين نظريه امامت، مسؤوليت همگاني، امر به معروف و نهي از منكر و قانون اساسي ج.1.1.، جريان شناسي فكري، سياسي عصر امامت امام باقر(ع)، امام باقر(ع) و مقابله با خلفاي جور؛ پيامد ها و نتايج آن بر انديشه سياسي شيعه و چكيده مقالات به زبان عربي و انگليسي اختصاص يافته است.

طبقه بندي و تحليل در روايات سياسي، اجتماعي امام باقر(ع) مقاله اي است نوشته سيف الله صرامي كه در آن روايات در 7 موضوع از جمله اركان و ويژگي هاي بنيادي جامعه، تاريخ سياسي- اجتماعي، جنبه هاي سياسي ـ اجتماعي مهدويت و مبارزه با سلاطين جور و هنجارها و صفات مطلوب جامعه شيعي دسته بندي و تحليل مي گردد.

رويكرد دولت هاي ساحلي و رژيم حقوقي درياي خزر نوشته دكتر علي اكبر جعفري و ناصر بهمني است كه در آن تلاش شده است فرآيند موضع گيري دولت هاي ساحلي همراه با ارائه راهبردها و راه كارهاي اجرايي لازم براي تامين حقوق كليه دولت هاي ساحلي بويژه منافع و امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران تبيين شود.

مقاله مسؤوليت همگاني امر به معروف و نهي از منكر و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نوشته دكتر منصور مير احمدي و حسين جدي نيز نوشتاري است كه سعي دارد تبعات تدوين ابعاد سه گانه مسؤوليت همگاني در قانون اساسي در پرتو فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر را مورد بررسي و واكاوي قرار دهد.

گفتني است، فصلنامه علمي ترويجي در حوزه مطالعات اسلامي سياسي، نشريه پژوهشي رشته علوم سياسي دانشگاه باقرالعلوم(ع) است كه به مدير مسؤولي حجت الاسلام محمد جواد ارسطا و سردبيري حجت الاسلام احمد واعظي منتشر مي شود.

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما