گفتگوها
كتاب «اسلام و حقوق بشر» منتشر شد

دیپنا: كتاب «اسلام و حقوق بشر» نوشته باقر شريف‌القريشی و ترجمه محمد تقدمی صابری، توسط بنياد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، اين كتاب حقوق بشر را از ديدگاه اسلام به زبان ساده بررسی كرده و برتری آن را نسبت به حقوقی كه بشر امروز برای خود قائل می‌شود، برشمرده است.

در بخشی از اين كتب آمده است: «آئين آسمانی اسلام، چنان جامع‌نگر و فراگير است كه علاوه بر انسان، حيوان و گياه نيز در سايه رحمتش آسوده‌اند. منشور حقوقی اين آئين، هم شرايط زندگی حيوان و هم بستر رشد و نمو گياه را فراهم آورده و در اين ميان، انسانی كه سرآمد آفريدگان است، جايگاهی والا و ارجمند داشته و نگاه انسان‌آشنای اسلام، 1400سال پيش حقوقی را به وی اعطاء كرده كه پس از گذشت قرن‌ها، گرد و غبار گذر زمان ، چهره‌ درخشانش را از فروغ نينداخته و همچنان تازه می‌كند...».

«اسلام و حقوق بشر» در راستای مطالعات و تحقيقات بنياد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، درباره حقوق بشر در اسلام، تدوين و تنظيم شده است.

علاوه بر اين كتاب، كتاب‌های «پژوهشی در نظام حمايتی اسلام»، «حقوق جنايی در اسلام»، «درآمدی بر حقوق كودك»، «دفاع از حقوق زن » و «مبانی حقوقی در ايران»، از جمله آثاری هستند كه به همت آن بنياد، درباره اين موضوع به چاپ رسيده‌اند.

يادآور می‌شود، نخستين چاپ كتاب «اسلام و حقوق بشر» در 216 صفحه در قطع رقعی، در اختيار عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه حقوق بشر در اسلام قرار گرفته است.

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما