English | العربیة

ملکی راد
1393/4/7 شنبه طرح اجمالی «نقش و کارکردهای مهدویت در تعالی خانواده» به شورای پژوهشی ارائه شد ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین ملکی راد مدیر گروه فرهنگ مهدویت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی از ارائه طرح اجمالی پروژه «نقش و کارکردهای مهدویت در تعالی خانواده» خبر داد.

به گزارش ایسکا: حجت الاسلام و المسلمین ملکی راد با اعلام خبر ارائه طرح اجمالی پروژه «نقش و کارکردهای مهدویت در تعالی خانواده» در پژوهشکده مهدویت، اظهار داشت: خانواده در تعالی روحی و معنوی جامعه نقش بی­بدیلی دارد؛ این امر موجب شده تا از زوایای مختلف به آن نگاه شده و در مورد آن دهها کتاب و مقاله نگاشته شود. پرداختن به نقش خانواده در دنیای معاصر از اهمیت بیشتری برخوردار می­باشد. و در این زمینه ممکن است هر یک از ادیان و مکاتب، طرح و برنامه­ خاصی داشته باشند.

وی ادامه داد: دین اسلام نیز به عنوان آخرین دین الهی، تعالیم ارزشمندی را در این زمینه، به جامعه انسانی عرضه نموده است. اندیشه و دکترین مهدویت یکی از آموزه­های بسیار مهم اسلام است که از ظرفیت­های مطلوبی در زمینه­های گوناگون تعالی جامعه برخوردار می­باشد. کارکردهای این اندیشه هم ناظر به حال و عصر غیبت و انتظار بوده هم ناظر به آینده و عصر ظهور می­باشد. و در این راستا می­توان از کارکردهای مختلف این اندیشه در تعالی خانواده بهره گرفت. زیرا برخورداری این اندیشه از عناصر مختصی چون غیبت و انتظار می­تواند در ایجاد امید به آینده درخشان و به تبع آن ایجاد آمادگی منتظران در حوزه­های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و... نقش داشته باشد و در نهایت بهره­گیری خانواده از آن می­تواند در تعالی معنوی خانواده و سعادت جامعه کمک و مساعدت نماید.

دکتر ملکی راد اضافه کرد: به جهت اهمیت این موضوع طرح اجمالی این پروژه به شورای پژوهشی ارائه و در صورت تصویب این پروژه به اجرا می رسد.

انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


آخرین به روزرسانی:
شنبه 7 فروردين 1400 12:09:44

تعداد بازديد اين صفحه: 1851
مطالب مرتبط پربازدیدترین اخبار

ALI

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) می‌باشد
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما