English | العربیة

سلیمیان
1393/3/20 سه‌شنبه همگام با دهه مهدویت(8)؛ مهدویت و بانوان منتظر ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): با توجه به نام گذاری یکی از روزهای دهه مهدویت با نام مهدویت و بانوان منتظر حجت الاسلام سلیمیان عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و نویسنده مجموعه 4 جلدی درسنامه مهدویت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اهمیت بحث مهدویت و بانوی منتظر گفت: اساس زندگی اجتماعی که از خانواده شروع می‌شود، مادر است.

وی اظهار داشت: درآموزه های دینی، نقش تربیت به لحاظ ویژگی های عاطفی مادر، بیشتر به او واگذار شده است.و در تربیت دینی به هیچ وجه نباید از این شأن و جایگاه عظیم غفلت شود، مادران عزیز می‌توانند با اعمال تربیت‌های خاص در یک شرایط ویژه، زمینه را برای تضمین و تأمین توجه فرزندانشان به معارف دینی فراهم کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: مادران می‌توانند با القای آموزه‌ها و مفاهیم دینی قطعی و مطمئن به فرزندانشان، زمینه علاقه‌مندی کودکان را به آموزه‌های دینی و بحث مهدویت فراهم کنند.

وی ابراز داشت: مادری که دست فرزند خردسالش را می‌گیرد و همراه با او وارد محفل و مجموعه دینی می‌شود و این عمل استمرار پیدا می‌کند، به طور یقین این آموزه ها با وجود این فرزند آمیخته می‌شود و به همین نسبت اگر مادری فرزندش را به محفل نامناسب وگناه‌آلود وارد کند، این هم در فرزند تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث نسبت بانوان با بحث مهدویت، مباحث فراوانی وجود دارد که گاهی خانم‌ها خرده می‌گیرند که چرا تعداد بانوان در میان یاران حضرت حجت علیه السلام به نسبت مردان اندک است.

سلیمیان در پاسخ به این انتقاد گفت: تردیدی نیست ‌که پایه قیام حضرت مهدی علیه السلام، یک قیام و کارزار و متناسب با ویژگی‌های مردان است.

وی ادامه داد: بانوان به روشنی به نکته توجه دارند که همه کسانی که جزو یاران خاص حضرت مهدی علیه السلام هستند، اعم از زن یا مرد، پرورش یافتگان دامن مادرانی هستند که این‌ها نسبت به حضرت حجت علیه السلام اهتمام دارند.

حجت‌الاسلام سلیمیان اظهار داشت: شکی نیست همه کسانی که می‌توانند حضرت حجت علیه السلام را برای قیام جهانی یاری دهند، به نوعی ارتباط مستقیم با تربیت درست و قابل قبول مادران در این زمینه دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که «چگونه می‌توان عفاف و حجاب را در جامعه ترویج کنیم؟» گفت: زمانی که اسلام از حجاب سخن می‌گوید، حجاب را به عنوان یک حامی و مدافع از گوهر انسانی معرفی می‌کند، ضمن این‌که بانوان یک صنف و جنس از انسان‌ها به عنوان جنس مؤنث هستند، هرگز با مردان در آن جوهر و گوهر و روح انسانی تفاوتی ندارند.

وی تصریح کرد: گاهی برخی از جوان‌ها از روی لجبازی نسبت به حجاب واکنش نشان می‌دهند، اما بهترین راه برای ترویج حجاب درست، تبیین فواید و امتیازها و ویژگی‌های حجاب است، متاسفانه در رسانه‌ها فواید حجاب روشن نشده است.

وی تأکید کرد: کسی که خودش را در معرض دیگران قرار می‌دهد و کم حجاب و بی حجابی در پیش می‌گیرد، در واقع به روند حیات و زندگی خود و خانواده‌اش آسیب می‌رساند، چون بسیاری از بزهکاری‌ها و ایجاد ناامنی‌ها و مشکلاتی که برای دختر خانم‌هایی از این دسته فراهم می‌شود، از رعایت نکردن حجاب و عفاف است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان گفت: بهترین شیوه برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، تبیین آثار و برکات و فواید حجاب در نگاه مخاطب است و از مهم‌ترین آن‌ها آرامش و امنیت خاطر و امنیت اجتماعی است، که می تواند نقش مهمی در این زمینه ایجاد کند.

 

انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


آخرین به روزرسانی:
شنبه 7 فروردين 1400 12:09:44

تعداد بازديد اين صفحه: 2837
مطالب مرتبط پربازدیدترین اخبار

ALI

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) می‌باشد
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما