3
مأخذشناسي فلسفه غرب نويسنده: حسينعلي رحمتي چاپ: دوم تاريخ :پاييز 1388 قطع: رحلي صفحه:904 قيمت:230000

داد و ستد علمي ـ فرهنگي تمدن ها، به ويژه دو تمدن بزرگ اسلامي و غربي از ديرباز جريان داشته است. از جمله، در صد ساله اخير ايرانيان به پيشرفت هاي تمدن غرب رو كرده و به واسطه ارتباطاتي كه با غربيان داشته اند، اموري را شايسته آموختن ديده اند. در اين ميان، به فلسفه جديد غرب كه پس از رنسانس پديد آمده و منشأ بسياري از تحولات در جهان غرب بوده، بيش از همه توجه شده است؛ از اين رو، بسياري از آثار فلسفه غرب به فارسي برگردانده شده يا مضمون آنها در لابه لاي تأليفات ايرانيان به چشم مي خورد.

مأخذشناسي توصيفي فلسفه غرب كوشيده است با استقصاي عناوين تمامي كتاب ها، مقاله ها و پايان نامه هايي كه تا سال 1380 به فارسي درآمده يا درباره فلسفه غرب نگاشته شده اند، توصيفي اجمالي، ولي گويا به دست دهد. با مراجعه به اين مأخذشناسي مي توان موضوعاتي را كه در اين ميان مورد توجه قرار گرفته اند، دريافت و فيلسوفان و آثاري از فلسفه غرب را كه به فارسي برگردانده شده و يا درباره آنها در متون فارسي مطلبي به قلم آمده است، شناخت، از آنها بهره برد، راه هاي ناپيموده را پيمود و از قدم نهادن در راه هاي پيموده شده پرهيز كرد.

 
امتیاز دهی
 
 

 
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1385 در جهت رسیدن به اهداف خود و برای سرعت بخشیدن به انتشار و عرضه آثار ، مبادرت به تاسیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمود و از بدو تاسیس تاکنون هر هفته یک کتاب منتشر کرده است . از این مرکز  تاکنون علاوه بر موسوعه 12 جلدی شرف الدین (ره) که جایزه جهانی جمهوری اسلامی را کسب نمود، بیش از سی درصد آثار منتشر شده در همایش ها و جشنواره های متعدد برگزیده و رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند


 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي  است

 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما