2
رويدادهاي تاريخ اسلام نويسنده: عبدالسلام ترمانيني چاپ:دوم تاريخ : تابستان 1385 قطع:رحلي صفحه:640 قيمت:140000

اثر حاضر، كتاب تاريخي نيست، بلكه شناسه رويدادهاي تاريخ اسلام است كه به ترتيب سير زماني از سال اول هجرت پيامبر تا سال 250 ق (622ـ865 م) تنظيم شده؛ يعني از زمان شكل گيري دولت اسلامي تا زماني كه از شكوفايي باز ايستاد و راه سقوط و تجزيه را پيش گرفت.

اين شناسه مهم ترين رويدادهاي سياسي، اقتصادي، نظامي و عمراني را كه در اين دوره رخ داده دربر دارد. بدان اميد كه طرحي روشن براي شناخت فراگير سير تاريخ اسلام و فراز و نشيب و درنگ در رويدادهاي آن باشد.

وقايع هر سال هجري و مقابل آن سال ميلادي در بخش جداگانه آمده و ميان حوادث تاريخي، سياسي، اجتماعي، عمراني و وقايع نظامي ـ جهت غزوه ها، جنگ ها، كشورگشايي ها و شورش ها ـ تفاوت نهاده شده و نيز در آن از بزرگان زن و مرد ـ در گذشته هر سال و از خلفا، امرا، رهبران، قهرمانان جنگ ها و فتوحات، و نيز از فقها، محدثان، قراء و متكلمان و از نويسندگان، شعرا و حكما ـ پزشكان و مهندسان و اخترشناسان و منجمان ـ سخن به ميان آمده است؛ همه آنان كه تاريخ را ساخته و روند آن را رهبري كرده اند و رويدادهاي تاريخ به نام و كار آنان گره خورده است.

 
امتیاز دهی
 
 

 
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1385 در جهت رسیدن به اهداف خود و برای سرعت بخشیدن به انتشار و عرضه آثار ، مبادرت به تاسیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمود و از بدو تاسیس تاکنون هر هفته یک کتاب منتشر کرده است . از این مرکز  تاکنون علاوه بر موسوعه 12 جلدی شرف الدین (ره) که جایزه جهانی جمهوری اسلامی را کسب نمود، بیش از سی درصد آثار منتشر شده در همایش ها و جشنواره های متعدد برگزیده و رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند


 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي  است

 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما