منو
اخبار
1391/12/28 دوشنبه فرهنگ مهدویت بالندگی جامعه اسلامی را در پی خواهد داشت فرهنگ مهدویت بالندگی جامعه اسلامی را در پی خواهد داشت خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که اندیشه مهدویت رویکردی امید بخش و لذت بخش برای بشریت است، گفت: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی هر چه بیشتر جامعه و مانع از فرو رفتن جامعه در تباهی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی مرکز استان با بیان این که اندیشه مهدویت رویکردی امید بخش و لذت بخش برای بشریت است، گفت: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی هر چه بیشتر جامعه و مانع از فرو رفتن جامعه در تباهی می شود.

وی با بیان این که مردم امام زمان(عج) خود را دوست می دارند و در این خصوص هیچ شکی وجود ندارد، اظهار داشت: ولی عمق بخشیدن به این اشتیاق، ارتقای معرفت مردم و ترویج اندیشه مهدویت در جامعه به یک برنامه ریزی مناسب و کار شبانه روزی نیازمند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است و همه ما وظیفه داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم، افزود: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد.

حجت الاسلام نعمت الهی ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که عاشورا و مهدویت حافظ اسلام در طول تاریخ هستند و به نوعی روح جاری در دین اسلام محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز پاسداشت اندیشه مهدویت یک ضرورت مهم در جامعه اسلامس محسوب می شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نعمت الهی پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار را شاخص ترین مؤلفه مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می تواند سد محکمی در مقابل توطئه های دشمنان و هجمه های فرهنگی باشد.

وی در ادامه سخنان خود، کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) را از وظایف اجتماعی منتظران حضرت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند.

حجت الاسلام نعمت الهی درباره رشد فرقه‌های انحرافی در جامعه هشدار داد و گفت: در عصر غیبت کبری به خصوص عصر آخرالزمان بلاهایی مردم را احاطه کرده که اکثر شیعیان جز کسانی که تسلیم امر پروردگارند در آن دوران گرفتار انکار می‌شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: در زمان ظهور عده‌ای در اندیشه انحراف افکارند تابه این وسیله مردم را از راه درست دور کنند و همه این مسائل آزمایش الهی در سنجش میزان ایمان افراد است، بنابراین باید با تاسی به رهنمودهای امامان معصوم‌(ع) و آیات قرآن به دنبال خروج از این فتنه‌ها باشیم.

حجت الاسلام نعمت الهی به نقش اساسی طلاب، روحانیان و نیز تشکل های دینی در مبارزه و پاسخگویی به شبهات مهدیت اشاره کرد و گفت: وظیفه همه است که بستر و فضایی را ایجاد کنند تا معارف بلند مهدوی برای آحاد جامعه تبیین شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: معنای انتظار این نیست که یک گوشه بنشینیم تا زمان ظهور فرا رسد، بلکه در فرهنگ انتظار تحرک، پویایی و ظلم ستیزی حرف اول را می زند و منتظران واقعی کسانی هستند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی‌(عج) باشند.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شبهه در دین مبین اسلام، وظیفه مبلغان برای رفع شبهات را مهم و سنگین ارزیابی کرد و بیان داشت: در عصر حاضر پاسخ شبهات نیازمند کسب مهارت های مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش ها پاسخ گو باشد باید همه مهارت‌ها و علوم آن را فرا بگیرد.

وی با اشاره به این که جامعه همواره تحت تأثیر عمیق فرهنگ است، خاطر‌نشان کرد: حیات هر جامعه در گرو فرهنگ آن جامعه است و جامعه زنده و پویا، فرهنگ پویا دارد از این رو باید برای شکوفایی جامعه فرهنگ خود را پویا کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی در بخش دیگری از سخنان خود تهیه آثار فرهنگی و هنری در زمینه اندیشه مهدوی و استفاده از ابزار رسانه ملی را از جمله روش های مؤثر در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه برشمرد.

این مسؤول ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به این مطلب به خوبی واقفند که تا زمانی که ایرانیان ولایت پذیر هستند نمی توانند هیچ خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند بنابراین باید بسیار هشیار باشیم./950/پ202/ب

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما