محمدعلی محمدی
1393/3/4 يكشنبه انتشار کتاب «تناسب آیات» در آینده نزدیک ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیرگروه تفسیر موضوعی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از انتشار کتاب «تناسب آیات» خبر داد.

به گزارش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین محمدی در ارتباط با پروژه «تناسب آیات» اظهار داشت: این پروژه توسط حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حسینی عضو هیات علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن انجام شده است.

وی در توضیح این پروژه اظهار داشت: بحث تناسب آیات به دنبال پاسخگویی به این پرسش است که  آیا همه آیات و سوره های قرآن یک ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و در واقع آیات و روایات منسجم و هماهنگ هستند یا خیر؟ مثلا آیا بین محتوای سوره بقره و محتوای سوره آل عمران تناسب خاصی برقرار است؟ یا خیر بین آنها ارتباطی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی دانشمندان می گویند بله به این صورت است و برخی می گویند ارتباطی وجود ندارد ما نظرات دو طرف را در این زمینه آورده ایم و محقق در انتها نظر خود را نیز آورده است.

مدیر گروه تفسیر موضوعی مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: این پروژه اکنون به اتمام رسیده و ناظر طرح هم دیده و برای چاپ به واحد نشر ارسال شده است.


انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
  • مطالب مرتبط
  • پربازدیدترین مطالب

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز فرهنگ و معارف قرآن
مجری سایت : شرکت سیگما