خراسانی
1393/3/4 يكشنبه نگاهی به ویژگی های دائرة المعارف قرآن کریم در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین خراسانی ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین علی خراسانی مدیر گروه دائرةالمعارف های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن به معرفی ویژگی های دائرة المعارف قرآن پرداخت.

به گزارش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین علی خراسانی معرفی دائرة المعارف قرآن کریم اظهار داشت: دائرة المعارف قرآن کریم که حاصل سال ها فعالیت محققان گروه دائرةالمعارف می باشد، قرار است در ... جلد منتشر شود که تاکنون 12 جلد آن منتشر و به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: در هر جلد از این مجموعه در حدود 1000 صفحه و هر صفحه نیز حدود 300 کلمه است و در مجموع هر جلد به صورت متوسط 75 مقاله  4000 کلمه ای را در بر می گیرد.

مدیر گروه دائرة المعارف های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن افزود: دائرةالمعارف دسترسی به موضوعات قرآنی را سریع و کوتاه می کند. هر موضوعی که در قرآن به آن اشاره شده را می توان با مراجعه به مدخل مورد نظر جستجو کرد.

وی افزود: این دائرالمعارف مشتمل بر موضوعاتی مانند مفاهیم قرآن، علوم قرآن و اعلام قرآن است که در این سه موضوع 3000 مدخل شناسایی شده که البته حدود 600 مدخل ارجاعی است و 2400 مدخل اصلی ارائه کرده ایم.

وی درباره ویژگی های مقالات دائرالمعارف نیز اظهار داشت: این دائرة المعارف ویژگی های منحصر به فردی دارد از جمله:

1. مدخل های این دائرة المعارف به صورت فارسی گزینش شده

2. نثر مقالات نثر معیار و علمی است

3. در مقالات به صورت مختصر و کوتاه همه دیدگاه ها ارائه می شود

4. سیر تطور موضوعات را در هر یک از این مباحث بررسی کرده ایم

 5. استفاده از منابع دست اول و معتبر در هر موضوع

6. تالیف و تصویب مقالات در بخش های علمی هفت گاه در دائرالمعارف.

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
  • مطالب مرتبط
  • پربازدیدترین مطالب

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز فرهنگ و معارف قرآن
مجری سایت : شرکت سیگما