عیسی زاده
1393/2/27 شنبه انتشار جلد سوم کتاب «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» ترجمه عربی فرهنگ قرآن در آینده نزدیک ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده از آخرین وضعیت پروژه «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» ترجمه عربی فرهنگ قرآن خبر داد.

به گزارش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده با اعلام این خبر، اظهار داشت: جلد سوم کتاب «المفتاح الجامع لمصطلحات القرآن و مفاهیمه» ترجمه عربی فرهنگ قرآن پس از صفحه آرایی و تایید نهایی گروه فرهنگ نامه های قرآنی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: فرهنگ قرآن (کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآنی) به عنوان یکی از کلان پروژه های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی است، که با همکاری 120 پژوهشگر در مدت پانزده سال تدوین شده است. این اثر به سبب جامعیت اطلاعات قرآنی آن، با جدیدترین ساختار پژوهشی، مورد استقبال  کم نظیر پژوهشگران قرآنی واقع شده و در مجامع بین المللی و کشوری توانسته رتبه های ارزشمندی را به خود اختصاص دهد، و در سال 1391 به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه افزود: این اثر با حضور در نمایشگاه های بین المللی به جهت ویژگی های خاص خودش، با درخواست های مکرر مخاطبان عرب زبان واقع شده است. لذا ترجمه عربی آن از سال 1387 در دستور کار مرکز فرهنگ قرآن قرار گرفت و تصمیم بر آن شد که ترجمه این اثر بوسیله مترجم لبنانی جناب استاد محمد زراقط، انجام گیرد که تاکنون سه جلد رحلی ترجمه و دو جلد آن از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر گردیده است.


انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
  • مطالب مرتبط
  • پربازدیدترین مطالب

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز فرهنگ و معارف قرآن
مجری سایت : شرکت سیگما