به همت اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید؛

نشست علمی بررسی ابعاد پاسخ گویی موشکی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی اسرائیل

سیدسجاد ایزدهی: پازل جمهوری اسلامی ایران در پاسخ گویی موشکی به تجاوزات رژیم صهیونیستی اسرائیل تکمیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، نشست علمی بررسی ابعاد پاسخ گویی موشکی ایران به تجاوزات رژیم  صهیونیستی اسرائیل با ارائه حجت الاسلام و المسلمین سیدسجاد ایزدهی عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با دبیری علمی علی ابوترابی برگزار گردید.

                                                                                

در ابتدای این نشست ابوترابی گفت: الحمدالله وعده صادق رهبری عزیزمان با رمز مقدس یا رسول الله محقق شد و متجاوز تنبیه شد و هدف اصلی این عملیات پاسخ متوازن به تهاجم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه و به شهادت رساندن فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: این حمله، حمله فوق العاده شجاعانه ای بود و ما در آن هیچ نشانه ای از ترس  نمی بینیم و با جدیت و با برنامه ریزی دقیق و جهادی سه لایه پدافندی دشمن صهیونیستی فلاخن داوود، پیکان ۳ و گنبد آهنین رد شدیم و کار به خوبی و مطلوب انجام شد. این پاسخ صرفا به اسرائیل نبود، یک پاسخ نظامی و قدرت نمایی جمهوری اسلامی به کل جهان بود و همه بدانند و بدانیم اسرائیل به هیچ وجه قادر به مقابله با حمله ایران نیست و نخواهد بود.

در ادامه سیدسجاد ایزدهی گفت: درموضوع مورد بحث که بحث ابعاد پاسخ موشکی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی است، از یک جهت این که با نگاه امنیتی مواجه شد که چرا موشک زدند؟ چرا این گونه زدند و چه اتفاقی افتاد؟ 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته همواره سعی در تکمیل یک پازل را دارد و غرض نهایی برای آن تحقق غایی آن پازل است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اگر قرار باشد ناظر به آن پازل نهایی صحبت کنیم باید باید یک گام به عقب تر  برویم و بگوییم انقلاب اسلامی از آغاز که شکل گیری، منطق انقلاب اسلامی، منطق مقاومت علیه سلطه است.جمهوری اسلامی دو شعار دارد که این دو شعار دارای بعد داخلی و بعد خارجی یا بین المللی است.

ایزدهی افزود: شعار اول، بحث استقلال است یعنی عدم وابستگی نسبت به قدرت های سلطه گر، خارج شدن از حوزه  نفوذ آن ها و شعار دوم آزادی خارج شدن از سلطه استبداد داخلی و خارج شدن از نفوذ رژیم پهلوی و شاهنشاهی به عبارت دیگر هر دوی این ها ذیل منطقی قرار می گیرد که به آن منطق مقاومت می گویند. مقاومت یعنی ایجاد استقلال، ایجاد هویت، مقابله با سلطه گر، مقابله با یک هژمون و قدرت برتر و رسیدن به نقطه مستقر.
منبع:روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
كلمات كليدي : آخبار پژوهشکده اسلام تمدنی

تاریخ خبر: 1403/2/4 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 49 تعداد بازدید امروز: 7
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 50
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما