اخبار
همايش «ابن‌سينا و فيلسوفان اسلامی» برگزار می‌شود

دیپنا: همايش «ابن‌سينا و فيلسوفان اسلامی» كه به همت انجمن علمی تاريخ فلسفه و بنياد حكمت اسلامی قرار بود در شهريورماه سال جاری در همدان برگزار شود، 26 و 27 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی ایران به نقل از بنياد حكمت اسلامی صدرا، دبيرخانه همايش «ابن سينا و فيلسوفان اسلامی» به اطلاع اساتيد و محققان علاقمند به حكمت سينوی و اساتيدی كه تاكنون به همايش «ابن سينا و فيلسوفان اسلامی» مقاله ارائه كرده‌اند می‌رساند با توجه به تعطيلی دانشگاه‌ها در شهريورماه و مشكلاتی كه بدين دليل برای دانشجويان علاقه‌مند به استماع سخنرانی‌ها و نيز برخی اساتيد و مؤلفان ايجاد شده بود، دبيرخانه همايش به اين نتيجه رسيد كه مؤثرتر است همايش تعويق و در پايان مهر‌ماه برگزار شود.

بنابراين برگزاری همايش «ابن سينا و فيلسوفان اسلامی» كه به همت انجمن علمی تاريخ فلسفه و بنياد حكمت اسلامی برگزار می‌‌شود، به تاريخ‌های سه‌شنبه و چهارشنبه 26 و 27 مهرماه 1390 در تهران موكول شد.

در اين راستا فرصت ارسال مقالات نيز تا نيمه شهريور ماه 1390 تمديد شد. مقتضی است به منظور فراهم بودن امكان تماس، مؤلفان، به همراه ارسال مقاله، تلفن تماس و آدرس پستی خود را نيز اعلام كنند.

در اين همايش به بررسی و واكاوی زندگی، آثار و انديشه‌های فيلسوفان مسلمان در دوره زمانی بعد از فارابی تا سهروردی پرداخته می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در محورها و موضوعات تاريخ فلسفه اسلامی پس از فارابی، مكتب فلسفی ابن سينا و تاريخ فلسفه اسلامی پس از ابن سينا تا سهروردی به دبيرخانه همايش ارسال كنند.

منبع: Dipna
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

خبرگزاري ديپنا
مجری سایت : شرکت سیگما