isca
1393/11/20 دوشنبه پژوهشکده فقه و حقوق «ضمان ناشی از اقدامات غیر قضایی حکومت و اشخاص آن» در حال اجرا است ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء مرتضوی عضو هیات علمی گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق از اجرای پروژه «ضمان ناشی از اقدامات غیر قضایی حکومت و اشخاص آن» در این پژوهشکده خبر داد.

به گزاش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی با اعلام خبر اجرای پروژه «ضمان ناشی از اقدامات غیر قضایی حکومت و اشخاص آن» در پژوهشکده فقه و حقوق، اظهار داشت: این پروژه توسط اینجانب در گروه مسائل فقهی و حقوقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش اول این پروژه به اتمام رسیده و بخش دوم آن در حال نگارش است.

وی در تبیین این پروژه نیز بیان داشت: از جمله موضوعات مهم و پراثر در قلمرو ضمان و مسئولیت مدنی، بررسی زیان ها و آسیب های مالی، بدنی و یا معنوی ناشی از اقدامات حکومت و اشخاص آن است. این زیان ها و آسیب ها گاهی عمدی است و گاه به جهت ناگزیر بودن و رعایت مصالح برتر می باشد و گاه نیز برخواسته از خطای حکومت و اشخاص آن است و گاه نیز ناشی از سهل انگاری و قصور است.

وی ادامه داد: این تحقیق به بررسی فقهی حکم وضعی آسیب ها و زیان های ناشی از اقدامات غیر قضایی حکومت و اشخاص آن می پردازد که در جایگاه ادای وظیفه، از سر خطا یا به عمد به اشخاص حقیقی یا حقوقی وارد می نماید.


انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 4560
   
   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما