عرفی گرایی
انتشار کتاب «نقد و ارزیابی عرفی‌گرایی در جمهوری اسلامی ایران» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب «نقد و ارزیابی عرفی‌گرایی در جمهوری اسلامی ایران» توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسیِ به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر محمدجواد نوروزی منتشر گردید.

به گزارش ایسکا، این اثر به تحلیل و بررسی عرفی گرایی در جمهوری اسلامی ایران می پردازد و تأثیر سکولاریزاسیون را به عنوان یک متغیر بر سه مؤلفه نظام سیاسی، یعنی رفتار، ساختار و باور بررسی می کند.

مولف این کتاب درصدد است متناظر با شرائط متحول پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه در یک دهه اخیر، در جمهوری اسلامی ایران تحلیلی از منحنی عرفی گرایی ارائه نماید. ایشان فراتر از پژوهش‌های نظری که طی سه دهه اخیر در زمینه سکولاریسم در ایران نشر یافته است، با روش فراتحلیل و در رویکردی درجه دومی این آثار را موضوع پژوهش خود قرار داده و در مطالعه ای تطبیقی درصدد بررسی میزان تأثیرپذیری جامعه ایران از عرفی گرایی و تلاش سکولارها در جهت نشر عرفی گرایی است.

این کتاب شامل چهار بخش است:

بخش اول: مبانی نظری

بخش دوم:  ارزیابی و نقد نظریه عرفی‌گرایی در حوزه باور

بخش سوم: ارزیابی نظریه عرفی گرایی در حوزه ساختار

بخش چهارم: ارزیابی نظریه عرفی گرایی در حوزه رفتار

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در پاییز 1393 در 476 صفحه توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر گردیده است و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


انتهای پیام/120
منبع: ایسکا
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 2304
   
   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما