به همتِ پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت: اتمام سه پروژه در حوزه معنویت پژوهی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): سه پروژه از پژوهش های گروه اسلام و مطالعات معنویت به مرحله پایانی رسیده و آماده چاپ است.

به گزارش خبرنگار ایسکا: به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت، سه پروژه از طرح‌های پژوهشیِ گروه اسلام و مطالعات معنویت به مرحلۀ پایانی رسید و  برای سیر انتشار، در اختیار معاونت پژوهشیِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قرار گرفت.

این سه پژوهش که در حوزۀ معنویت‌پژوهی هستند، عبارتند از:

  • درآمدی بر مدل های رشد معنوی در قرآن؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد رودگر؛ که در پنج بخش، به مبانی، مؤلفه‌ها و ارزش‌های انسان‌شناختی رشد معنوی در قرآن، مراحل و مراتب سلوک، مراتبِ صنفیِ سلوک و راه دست‌یابی آن، وحدت و کثرت سلوک در رشد معنوی و مدل‌های رشد معنوی در قرآن پرداخته است.
  • شیوه‌‌های مواجهه با افراد در معرض معنویت‌‌های نوظهور؛ تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف؛ که یافتن شیوه‌های سازنده و مؤثر مواجهه با افراد در معرض معنویت‌‌های نوظهور را مد نظر قرار داده است. پژوهشگر در این اثر کوشیده تا تجربیات خود را در قالب یک مدل کاربردی سروسامان دهد و به اشتراک بگذارد.
  • درآمدی بر مطالعات معنویت در علوم انسانی؛ تالیف دکتر وحید سهرابی‌فر؛ که از شش مقاله تشکیل شده و هدفی مشترک آن‌ها را کنار هم گرد آورده است. هدف این مقالات معرفی بخشهای مختلف دانش بین رشتهای معنویتپژوهی است. به همین منظور، نسبت معنویت با شاخههای مختلف علوم انسانی در این مقالات مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کليدي
درآمدی بر مدل های رشد معنوی در قرآن؛, - شیوه‌‌های مواجهه با افراد در معرض معنویت‌‌های نوظهور, - درآمدی بر مطالعات معنویت در علوم انسانی, پژوهشکده اخلاق و معنویت, معنویت پژوهی
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 124
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما