تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
امام زمان (عج)
سه‌شنبه 20 ارديبهشت 1390 مي گويند ظلم هميشه پايدار است حتي زماني كه امام زمان ظهور مي كنند ظلم بيشتر مي شود آيا درست است ؟ توضيح دهيد وبگوييد كه انسانها ي ظالم تا كي ظلم مي كنند وانسانهاي مظلوم تا كي مورد ظلم قرار مي گيرند ؟

در رابطه با پايداري ظلم بايد گفت كه تا قبل از ظهور حضرت، يكي از شرايط ظهور،گستردگي ظلم و جور در سرتاسر دنيا مي باشد وليكن بعد از ظهور حضرت،ظلم از روي زمين محو مي شود وعدالت سرتاسر جهان را فرا مي گيرد كه نظر شما را به مطالب زير جلب مي نماييم:                                                           

آيات و روايات در مورد ويژگى‏هاى حكومت حضرت مهدى(ع) روشنگر و نويدبخش است و دلالت مى‏كند بر مأموريت بزرگ آن حضرت(ع) كه تغيير و تحول بنيادين در زندگى بشريت به وجود خواهد آورده در تمام سطوح زندگى پيشرفت و سير نهايى خودش خواهد رسيد، به مواردى از اين ويژگى‏ها اشاره مى‏كنيم.

    1- پاك‏سازى زمين از وجود ستم و ستمكاران؛ زمين و زمينيان كه با ظلم و ستم ستمگران و آه و ناله مظلومان خو گرفته است و زندگى انسانى كه بر اساس قانون نزاع حق و باطل جريان دارد براى اولين‏بار ستم و ستمگرى از قاموس بشرى برچيده شده و اين نزاع به نفع حق رقم خواهد خورد.

 (ونريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض ونجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين . وما اراده كرديم بر آن طايفه ضعيف در زمين منت گذارده و آنها را در روي زمين پيشوا يان خلق قرار دهيم ...    قصص  آيه 5 )                                                                                              

2- دگرگونى زندگى مادى و ايجاد رفاه (استخراج گنج‏هاى زمين و تقسيم آن بين مردم). در روايتى از پيامبر اكرم(ص) آمده است: «در امت من مهدى قيام كند... و در زمان او به چنان نعمت و برخوردارى و رفاه دست يابند كه در هيچ زمانى دست نيافته باشند و اين رفاه شامل تمامى انسان‏ها خواهد بود چه نيكوكار و چه بدكار آسمان مكرر بر آنان ببارد و زمين چيزى از روييدنى‏هاى خود را پنهان نسازد»، (بحارالانوار، ج 51، ص 78).

    خلاصه اين كه در زمان ظهور امام عصر(عج) تمامى سطح زمين را از سرسبزى و نشاط و طراوت بپوشاند. گنج‏ها و معادن زمين همگى مورد استخراج قرار گيرند و...، (بحارالانوار، ج 10، ص 104).

       بنابراين جامعه انساين در عصر حكومت مهدى(عج)، همان طورى كه در تمام ساختارهاى زندگى اجتماعى واقتصادى و علمى پيشرفت كرده و به تكامل مى‏رسد هم‏چنين از نظر فرهنگى نيز جامعه‏اى خواهد بود كه لبريز از عشق و محبت و دوستى است و اختلاف وكشمكش ميان آنها وجود نخواهد داشت.

براى آگاهى بيشتر ر.ك:

    1- على كورانى، عصر ظهور، ترجمه: عباس جلالى

    2- چشم به راه مهدى، جمعى از نويسندگان دفتر تبليغات اسلامى قم

    3- امامت و مهدويت، آيت‏الله‏صافى گلپايگانى

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3511
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما