تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
تفاهم
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390 شوهر در ارتباط با همسرش چه نكاتي را بايد رعايت كند؟

1- مهرورزي و اظهار محبت؛ يكي از وظايف مردان نسبت به زنان دوست‏داشتن و اظهار محبت به اوست. پيامبر اكرم(ص) مي‏فرمايد: من از زندگي دنيا به سه موضوع علاقه‏مندم. مهرورزي به زنان، عطر و بوي خوش، نماز. محبت به تنهايي كافي نيست بلكه شوهر بايد آن را بر زبان آورد و اين سخن را به او بگويد. به فرموده پيامبر(ص) سخن شوهر به همسر خود كه: تو را دوست دارم هرگز از يادش نمي‏رود. بنابراين هم بايد همسر خود را به صورت واقعي عمقي و قلبي دوست داشت و هم اين محبت واقعي را در زبان و عمل ابراز و اظهار كرد.

 

2- حمايت از همسر و ايجاد دلگرمي؛ با توجه به اين كه معمولاً زنان در مواردي از دوران زندگي دچار برخي اضطراب‏ها و بحران‏ها و نگراني‏هايي مي‏شود (مثل دوران بارداري، دوران قاعدگي و...) شوهر بايد نقش حمايتي و دلگرم كنندگي خود را مضاعف كرده و مراقبت‏هاي بيشتري به عمل آورد و در رسيدگي به امور منزل تلاش بيشتري انجام دهد.

 

3- معاشرت خوب داشتن؛ نظير اين كه با همسر مشورت و تبادل نظر كردن در زمينه وظايف و كارهاي منزل و احترام گذاشتن به نظرات مشورتي وي و عدم تمسخر نسبت به وي، عفو و گذشت داشتن نسبت به خطاها و لغزش‏هاي او.

 

4- همانندي در زندگي؛ در امر پوشاك و لباس و نيز غذا آنچه براي خود تهيه و استفاده مي‏كند براي همسر و شريك زندگي خود نيز فراهم نمايد و از يك سطح تغذيه و پوشاك بهره‏مند شوند نه اين كه مرد در بيرون خانه از غذاي بهتر و يا لباس گران‏تر استفاده كند و زن در خانه به كمتر از آن.

 

5- اختصاص وقت براي گفتگو و مراوده با همسر؛ گذراندن اوقات خاص در شبانه‏روز پس از اشتغالات روزانه و در كنار همسر و فرزندان و ايجاد ارتباط كلامي و توجه عاطفي و هم‏سخن شدن با همسر موجب ايجاد تفاهم، صفا، صميميت و دوستي بيشتر مي‏شود.

 

6- توجه به حفظ پاك‏دامني و عفت و آراستگي ظاهري؛ مردان نيز همچون زنان بايد در حفظ پاكدامني و عفت و آراستگي ظاهري و زيبايي خود در برابر همسران خويش كوشا باشند. بنابراين با زنان ديگر مخصوصا زناني كه همسرشان نسبت به آنها حساسيت دارند روابطي برقرار نكنند. از چشم‏چراني و... خودداري نمايند. از زيبايي‏هاي زنان ديگر نزد او سخن نگويند. خود رابراي همسر خود بيارايد. با لباس بهتر سر و وضع كامل، آرايش بيشتر در برابر همسر خودحاضر شود.

 

7- داشتن سعه صدر در برابر كج‏خلقي‏ها و خطاهاي همسر؛ روانشناسان معتقدند زنان در زندگي زناشويي شوهر خود را تنها يك شوهر نمي‏شناسند بلكه آرزو دارند در حقشان لطف پدري را هم مراعات كنند. بنابراين شوهر نسبت به مشكلات زندگي و كم و كاستي‏هاي آن و لغزش‏هاي همسر خود بايد از سعه صدر كافي برخوردار باشد و با ملايمت و زبان خوش با آنها رفتار نمايند. به همين جهت است كه علي(ع) نيز مي‏فرمايد: در همه حال با زنان مدارا كنيد با آنها به زبان خوش سخن بگوييد و در جايي ديگر علي(ع) زن را به شيشه‏اي تشبيه كرد كه اگر رهايش كنند مي‏شكند و اگر محكم و با شدت بخواهند نگاهش دارند باز هم مي‏شكند.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5915
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما