تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
کنترل شهوت
يكشنبه 18 ارديبهشت 1390 اگر انسان وقتي چيزي را مي بيند كه ديگر نمي تواند خود را كنترل نماييد چه بايد بكند؟

پرسشگر گرامي قبل از اينكه پاسخ شما داد شود بايد گفت اگر در آن لحظه رطوبتي از انسان خارج شود از چند حالت خارج نيست به طور كلى آبهايى كه از انسان خارج مى‏شود به غير از بول و مني عبارتند از: مذى، ودى، وذى. تا وقتى كه انسان يقين پيدا نكرده كه آنچه خارج شده منى است، غسل واجب نمى‏شود و خروج منى در مردان سه علامت دارد:

 الف) از روى شهوت و ارضاء غريزه باشد.

 ب ) با فشار و جستن بيرون آيد.

 ج ) هنگام بيرون آمدن، بدن سست شود.

اگر اين سه نشانه با هم بود غسل جنابت واجب مي شود و نمي تواند نماز يا روزه بگيرد وقتي غسل را انجام داديد مي توانيد با آن نماز و يا روزه بجا آوريد .و اما پاسخ شما :

همانطور كه مي دانيد شهوت جنسي غريزه اي بسيار قوي است كه اگر با بي بندو باري پيروي شود، تمام قواي انساني را مقهور خويش مي سازد. يعني نيروي جسماني و مغز و اعصاب را به سرعت رو به تضعيف مي برد. و ذهن را مسموم، انديشه را مغشوش و قدرت تصميم گيري و اراده راتباه مي كند.

اين غريزه كه بطور طبيعي بسيار قدرتمند است اگر در معرض محرك هاي محيطي مثل ديدن صحنه هاي هوس انگيز قرار گيرد قدرت آن چند برابر مي شود، به طوري كه كنترل آن ناممكن و خطر آن براي انسان بسيار شديد مي گردد و به نوعي اعتياد و اجبار تبديل مي شود.

براي كنترل و مهار اين غريزه هم بايد محرك هاي بيروني را تقليل دهيم و هم از راه صحيح ، يعني ازدواج، در صدد ارضاي آن باشيم.

براي اين كه در اين كار عزم و اراده خود را قوي كنيد راه كارهاي زير پيشنهاد مي شود.

1. بهتر است  كمي در باره آثار زيانبار دنيوي و خصوصا اخروي پيروي از شهوات مطالعه و فكر كنيد و سعي كنيد عذاب هايي را كه خداوند به گناهكاران وعده كرده است در نظر آوريد تا بدينوسيله باورهاي مذهبي شما تقويت شود و دست برداشتن از عادت هاي گذشته براي شما آسان مي گردد.

2. از تمام چيزهايي كه به نوعي غريزه جنسي او را تحريك مي كند مانند خوردن بيش از حد غذاهاي پروتئيني مثل گوشت ، خرما، عسل، تخم مرغ، فلفل، پياز و غيره پرهيز كند، همچنين از گوش دادن به موسيقي ها و اشعار عاشقانه يا صحبت كرن و فكر كردن در امور جنسي و بطور كلي هر چيز كه در او احساسات شهوي را تقويت مي كند بپرهيزد.

3. به تنهايي و بي تحركي ، روي نياورد و در عوض به ورزش و تفريحات سالم بپردازد و از اين طريق انرژي هاي خود را تخليه كند.

4. از شركت در مجالس مختلط و ايجاد رابطه با جنس مخالف ، هر چند ظاهري سالم داشته باشد، جدا بپرهيزد زيرا طبق روايات اسلامي نگاه و صحبت با نامحرم تيري مسموم و شيطاني است كه آدمي را به انحراف مي كشاند.

5. در جلسات دعا و مناجات و مراسم مذهبي شركت فعال داشته باشد و نيز براي خود يك برنامه منظم مذهبي مثل زيارت عاشورا ترتيب دهد تا ضمن تقويت احساسات مذهبي خود، از نيروي ايمان و امداد غيبي پروردگار در مهار نفس اماره برخوردار شود.

6. از مراوده و ارتباط با افراد لاابالي و بي بند و بار بپرهيزد و در عوض با افراد مؤمن و ارزشي رابطه دوستي برقرار كنيد.

7. اسباب و وسايل ازدواج خود را فراهم كند و اگر هم از نظر اقتصادي توان تشكيل خانواده به صورت مستقل را ندارد، سعي كند با مشورت و توافق خانواده همسري مناسب براي خود انتخاب كند و با اجراي عقد شرعي به صورت نامزدي رابطه اي سالم و عاشقانه با او داشته باشد.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 6383
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما